Treceți la conținutul principal

Credite asociatii proprietari

Monitorul Oficial, Partea I 712 10/10/2011 Normă metodologică din 28/09/2011 - Emitent: Guvernul României Intrare in vigoare: 10/10/2011 de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor

Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - IFN, denumit în continuare FNGCIMM, garantează, în numele şi în contul statului, creditele acordate beneficiarilor pentru executarea lucrărilor de intervenţie la clădirile de locuit deţinute de asociaţiile de proprietari/proprietarii de locuinţe, denumite/denumiţi în cele ce urmează beneficiari de credite.
Lucrările eligibile pentru contractare de credite bancare cu garanţie guvernamentală şi dobândă subvenţionată sunt lucrările de intervenţie privind reabilitarea structural arhitecturală a anvelopei clădirilor, , precum şi, după caz, lucrările de intervenţie privind reabilitarea termică.
Decizia de reabilitare structural-arhitecturală a anvelopei clădirilor de locuit cu credite bancare cu garanţie guvernamentală şi dobândă subvenţionată se ia de către asociaţia de proprietari/proprietarul locuinţei unifamiliale - persoană fizică, în calitate de beneficiari de credite.
 În cazul asociaţiei de proprietari, hotărârea pentru executarea lucrărilor de intervenţie pentru reabilitarea structural-arhitecturală a anvelopei clădirii de locuit se ia cu votul a minimum 90% din membrii asociaţiei de proprietari, iar hotărârea de contractare a unui împrumut bancar în condiţiile Legii se ia cu votul a minimum 90% din membrii asociaţiei de proprietari care nu pot asigura din surse proprii cota-parte care le revine din lucrările de intervenţie. Preşedintele asociaţiei de proprietari are obligaţia de a înştiinţa toţi proprietarii din condominiu, inclusiv pe cei care nu sunt membri ai asociaţiei de proprietari, prin afişarea hotărârii adunării generale a asociaţiei de proprietari la avizierul asociaţiei, în termen de 5 zile de la data adoptării acesteia.
Hotărârea de contractare a unui împrumut bancar, se redactează conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 şi se semnează şi se ştampilează de preşedintele asociaţiei de proprietari.
La hotărâre se anexează lista proprietarilor, redactată conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la norme şi care va cuprinde datele de identificare a proprietarilor, precum şi acordul acestora cu privire la executarea lucrărilor de intervenţie pentru reabilitarea structural-arhitecturală a anvelopei clădirii de locuit şi contractarea unui împrumut bancar.
Beneficiarul de credit - asociaţia de proprietari - este eligibil dacă nu înregistrează mai mult de două rate scadente şi neachitate la plata facturilor de utilităţi în ultimele 3 luni calendaristice anterioare evaluării eligibilităţii de către finanţator.
Beneficiarul de credit - proprietarul, persoană fizică - este eligibil, dacă nu înregistrează mai mult de două rate scadente şi neachitate la plata facturilor de utilităţi - iluminat, gaze naturale şi apă-canal - în ultimele 3 luni calendaristice anterioare evaluării eligibilităţii de către finanţator.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

ANRE și GDPR, sau baba și ...

Photo by Claudio Schwarz on Unsplash Ordinul nr. 26/2025 privind modificarea şi completarea Regulamentului pentru acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul energiei electrice, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 6/2025 ne demonstrează modul „după ureche” de aplicare al  GDPR la nivelul autorităților publice.  Onorabila Autoritate, care se poate mândri cu performanța de a reglementa piața cu unele dintre cele mai mari prețuri la energie din Uniunea Europeană, dovedește că nici la GDPR nu se prea pricepe.  Prin Ordinul mai sus citat, Autoritatea publică un model de formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor personale, care ar trebui semnat de asociații și/sau administratorii unor entități reglementate de acea autoritate. Dar, în mod evident, această prelucrare a datelor personale este una care se realizează în temeiul unei obligații legale, pentru că așa cer normele ANRE, să fie prelucrate ...

V-ati dat datele medicale în timpul pandemiei? Guvernul le va păstra pentru toată durata vieții

Photo by Daniel Schludi on Unsplash  Guvernul României a emis Ordonanța nr.7/2025 pentru modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul sănătăţii. care printre altele la art. V vine cu o reglementare care își bate joc de tot ce înseamnă protecția datelor personale.  Și anume: „În vederea raportării şi supravegherii evoluţiei bolilor transmisibile, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale dezvoltă o nouă aplicaţie care va prelua toate datele înregistrate în aplicaţia informatică «Corona-forms».. .” Mai țineți minte că atunci când v-ați vaccinat sau vă făceați analize privind SARS-COVID semnați niște documente în care toată lumea se jura că datele dumneavoastră personale vor fi prelucrate numai în scopurile legate de combaterea pandemiei? Ei, uite că onorat guvernul s-a răzgândit și va prelua aceste date într-o altă aplicație, deși nu i-ați dat nicidecum acordul să facă asta, și nici ...