Treceți la conținutul principal

Internet , cuvinte cheie şi protecţia mărcilor

Interflora a afirmat că Marks & Spencer (M & S) şi Flowers Direct online a încălcat dreptul cu privire la mărcă prin sponsorizarea cuvântul "Interflora", precum şi variante ale cuvântului, cu schimbări minore, ca şi cuvinte cheie pentru motorul de căutare prin intermediul serviciului de afiliere plătit Google, care este cunoscut sub numele de "Google AdWords ". Acest lucru a însemnat că, atunci când utilizatorii cautat termenul "Interflora" sau o variantă similară sau chiar o expresie care conţine termenul, anunţurile au apărut atât pentru M & S şi şi Flowers Direct online ca "link-uri sponsorizate". Interflora a afirmat că inculpaţii folosesc marca " Interflora " în detrimentul drepturilor sale,  producându-se o estompare sau o diluare a mărcii lor. Interflora a afirmat că acest lucru la rândul său, ar diminua capacitatea mărcii  "Interflora" de a distinge bunurile şi serviciile sale de cele ale concurenţilor săi. În plus, Interflora susţinut că, prin utilizarea "Interflora" ca marca, pârâţii sunt în situaţia să  beneficiază de reputaţia de Interflora, şi de a obţine astfel un avantaj nemeritat.

Hotărârea CJEU în acest caz (22 September 2011, Dosarul C-323/09), a remarcat faptul că utilizarea unui semn ca un cuvânt cheie pentru a declanşa un link sponsorizat poate fi prevenită doar prin acţiunea titularul mărcii dacă această utilizare este susceptibilă să aibă un efect advers asupra acelei mărci. Mărcile au funcţii diferite, inclusiv oferă o garanţie pentru consumatorii cu privire la originea produselor sau a serviciilor acoperite. Ca urmare a acestui fapt, mărcile pot fi utilizate pentru publicitate şi ca un instrument de strategie comercială. Efecte adverse pe fiecare din aceste funcţii ar putea apărea în situaţii diferite, dar CJEU a declarat că dacă a existat un efect negativ sau nu  este o chestiune de competenţa instanţei naţionale să decidă cu privire la faptele cauzei.

În ceea ce priveşte diluarea unei mărci, CJEU a considerat că utilizarea unei mărci ca un cuvânt cheie nu contribuie în mod necesar la transformarea mărcii într-un termen generic. Testul utilizat de CJEU este poziţia a unui utilizator de internet suficient de bine informat şi suficient de atent şi dacă acesta ar fi în măsură să spună că produsele sau serviciile oferite nu provin de la proprietarul mărcii comerciale, ci de la un concurent. Caracterul distinctiv al mărcii nu a fost diluat în cazul în care utilizatorul este capabil de a observa că produsele sau serviciile au fost diferite. Şi în acest caz, CJEU a statuat că este  o chestiune de competenţa instanţei naţionale să decidă asupra acestei situaţii de fapt.

CJEU, de asemenea, a remarcat faptul că în cazul în care un concurent a utilizat un semn identic cu o marcă care se bucură de o reputaţie, este probabil ca acest concurent încearcă să paraziteze acea marcă. În cazul în care utilizarea semenului oferă o alternativă reală raportat la bunurile oferite de proprietarul mărcii şi nu afectează în mod negativ imaginea mărcii în sine, o astfel de utilizare va fi probabil considerată ca fiind rezonabilă, datorită necesităţii de concurenţă loială.

Decizia nu a oferit un răspuns clar la întrebarea dacă utilizarea mărcii unui concurent ca un cuvânt cheie motor de căutare va constitui o încălcare a acestei mărci şi se pare că acest lucru va trebui să fie evaluat de la caz la caz . 


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

V-ati dat datele medicale în timpul pandemiei? Guvernul le va păstra pentru toată durata vieții

Photo by Daniel Schludi on Unsplash  Guvernul României a emis Ordonanța nr.7/2025 pentru modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul sănătăţii. care printre altele la art. V vine cu o reglementare care își bate joc de tot ce înseamnă protecția datelor personale.  Și anume: „În vederea raportării şi supravegherii evoluţiei bolilor transmisibile, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale dezvoltă o nouă aplicaţie care va prelua toate datele înregistrate în aplicaţia informatică «Corona-forms».. .” Mai țineți minte că atunci când v-ați vaccinat sau vă făceați analize privind SARS-COVID semnați niște documente în care toată lumea se jura că datele dumneavoastră personale vor fi prelucrate numai în scopurile legate de combaterea pandemiei? Ei, uite că onorat guvernul s-a răzgândit și va prelua aceste date într-o altă aplicație, deși nu i-ați dat nicidecum acordul să facă asta, și nici ...

ANRE și GDPR, sau baba și ...

Photo by Claudio Schwarz on Unsplash Ordinul nr. 26/2025 privind modificarea şi completarea Regulamentului pentru acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul energiei electrice, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 6/2025 ne demonstrează modul „după ureche” de aplicare al  GDPR la nivelul autorităților publice.  Onorabila Autoritate, care se poate mândri cu performanța de a reglementa piața cu unele dintre cele mai mari prețuri la energie din Uniunea Europeană, dovedește că nici la GDPR nu se prea pricepe.  Prin Ordinul mai sus citat, Autoritatea publică un model de formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor personale, care ar trebui semnat de asociații și/sau administratorii unor entități reglementate de acea autoritate. Dar, în mod evident, această prelucrare a datelor personale este una care se realizează în temeiul unei obligații legale, pentru că așa cer normele ANRE, să fie prelucrate ...