Monitorul Oficial, Partea I 5 04/01/2012 Hotărâre nr. 1256 din 21/12/2011 - Emitent: Guvernul României Intrare in vigoare: 04/01/2012
privind condiţiile de funcţionare, precum şi procedura de autorizare a
agentului de muncă temporară.
În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare ca agenţi de muncă
temporară, persoanele juridice, denumite în continuare solicitanţi, trebuie să
îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să fie persoane juridice
constituite potrivit legii şi să aibă prevăzut în actul constitutiv, ca obiect
principal de activitate, "Activităţi de contractare, pe baze temporare, a
personalului conform codului CAEN";
b) să nu înregistreze debite la
bugetul de stat sau la bugetele locale;
c) să nu figureze în evidenţele
cazierului fiscal cu fapte sancţionate de reglementările financiare, vamale şi
nici cu cele care privesc disciplina financiară;
d) să nu fi fost sancţionate
contravenţional, în ultimele 24 de luni anterioare datei formulării cererii de
autorizare, pentru încălcarea prevederilor legislaţiei muncii, comerciale şi
fiscale; contravenţiile cu privire la care există o acţiune pe rolul
instanţelor de judecată vor fi luate în considerare numai dacă până la data
soluţionării cererii de autorizare s-a pronunţat cu privire la acestea o
hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă;
e) să constituie o garanţie
financiară.
Autorizarea solicitanţilor se face de către Ministerul Muncii, Familiei
şi Protecţiei Sociale, la propunerea agenţiilor teritoriale pentru prestaţii
sociale în a căror rază teritorială îşi au sediul.
În scopul obţinerii autorizaţiei de funcţionare, solicitanţii depun la
agenţiile teritoriale pentru prestaţii sociale o cerere însoţită de un dosar de
autorizare care trebuie să conţină următoarele documente:
a) actul constitutiv sau actul
adiţional la actul constitutiv, după caz, în care să fie menţionat obiectul de
activitate, în copie legalizată;
b) certificatul de înregistrare
la registrul comerţului, emis de oficiul registrului comerţului, în care să fie
menţionat obiectul principal de activitate, în copie legalizată;
c) cazierul fiscal;
d) certificate eliberate de
instituţiile competente, care să ateste îndeplinirea condiţiei de a nu avea
debite la bugetul de stat sau bugetele locale;
e) certificat constatator
eliberat de oficiul registrului comerţului, care trebuie să cuprindă menţiuni
din care să rezulte că solicitanţii nu se află în procedură de reorganizare sau
faliment, potrivit legii;
f) dovada constituirii garanţiei
financiare;
g) declaraţie pe propria
răspundere a solicitantului privind îndeplinirea condiţiei privind lipsa
sancţiunilor contravenţionale (punctul d. de mai sus)
Filialele solicitanţilor se supun separat procedurii de autorizare.
Garanţia financiară se constituie prin depunerea unei sume într-un cont
distinct deschis la o bancă din România, care să acopere contravaloarea a 25 de
salarii de bază minime brute pe ţară, garantate în plată, la care se adaugă
contribuţiile datorate de către angajator bugetului asigurărilor sociale de
stat, bugetului asigurărilor pentru şomaj şi bugetului Fondului naţional unic
de asigurări sociale de sănătate, potrivit legii.
Garanţia financiară se poate utiliza numai pentru plata de către agentul
de muncă temporară a drepturilor de natură salarială, a celorlalte drepturi
băneşti negociate cu ocazia încheierii contractului colectiv de muncă,
respectiv a contractului de muncă temporară, precum şi a contribuţiilor datorate
de către angajator bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetului
asigurărilor pentru şomaj şi bugetului Fondului naţional unic de asigurări
sociale de sănătate.
Comentarii