Familia Obrenović avea legături în tările române nu numai sentimentale, ci şi mult mai materiale, interese de afaceri. Milos Obrenović, principele Serbiei, investise în Valahia vreo două miliane de lei (e vorba de leul de cont folosit în Valahia corespunzător se pare unei monede mărunte olandeze cu mare circulaţie la un moment dat) căci pe la 1835 aflăm despre acestea din lichidarea afacerilor încurcate ale unui grec Cristea Sachelarie, supus austriac, care făcuse oficiul de intermediar. (după Neagu Djuvara, Între Orient şi Occident, p.183)
Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus, McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală.
Comentarii