Un model care cu adaptari minime poate fi folosit la o multitudine de situatii.
C O N T R A C T DE CONSULTANTA
Încheiat
între
(1)
(2)
1.
Clientul declară că are autoritatea de
a încheia şi executa acest contract şi că a investit consultantul cu deplină
putere pentru a executa serviciile solicitate, în conformitate cu dispoziţiile
prezentului contract, înţelegînd să accepte modul de operare al consultantului
în executarea serviciilor sale.
2. Obiectul contractului:
Obiectul prezentului contract îl constituie acordarea de consultanţă clientului
aşa cum este aceasta definită în prezentul contract, în conformitate cu
obiectivele clientului şi categoriile de servicii solicitate în prezentul
contract şi în anexele acestuia.
3. Definiţii. In înţelesul prezentului contract,
prin “consultanţă” se înţelege prestarea de către consultant a următoarelor
servicii (se descriu serviciile concret)
4.
Durata contractului: Prezentul contract intră în vigoare la data de ………. şi încetează la
…………….
5.
Utilizarea serviciilor. Serviciile prestate de către
consultant ca urmare a acestui contract sunt destinate folosinţei exclusive a
clientului, acesta fiind obligat să le folosească numai în interesul propriu şi
să nu comunice rezultatele serviciilor consultantului (ideile, soluţiile,
analizele, recomandările etc.) unor terţe persoane şi să nu citeze sau să indice
ca sursă consultantul. Încălcarea în orice mod a acestei obligaţii se consideră
drept neexecutare a obligaţiilor prevăzute în contract, atrăgând desfiinţarea
de drept a contractului, fără somaţie şî fără trecerea vreunui termen, urmând
ca partea în culpă să plătească celeilalte părţi daune-interese.
6.
Plata consultantului (generalităţi). Plata consultantului se va face în conformitate cu
dispoziţiile prezentului contract, redate mai jos. Părţile pot deroga de la
aceste dispoziţii prin anexele la acest contract. Consultantul poate modifica
suma percepută clientului pentru serviciile sale, în funcţie de evoluţia pieţei
acestor servicii sau cerinţelor consultantului, notificînd clientul cu cel
puţin 10 zile înainte de modificarea sumei. Clientul are dreptul de a refuza
noua sumă şi de a cere rezilierea contractului, părţile rămînînd să-şi
îndeplinească obligaţiile în curs pînă la momentul notificării de reziliere.
7.
Plata consultantului Consultantul va primi pentru
serviciile prestate suma de ……. lunar , indiferent de tipul serviciului
prestat. Aceasta suma se achita pana la data de ……. a fiecarei luni.
8.
Locul executării serviciilor. Consultantul îşi va executa serviciile prevăzute în acest contract într-un
loc ales discreţionar de către acesta. Serviciile sale pot fi executate şi prin
telefon, poşta, e-mail, ori alte asemenea mijloace de comunicare atunci cînd
natura acestora o impune, în concordanţă cu prevederile prezentului contract.
9.
Clientul are următoarele obligaţii:, să coopereze cu consultantul în executarea serviciilor
prin furnizarea de informaţii necesare executării serviciilor, să asigure
realitate, sinceritatea şi integralitatea informaţiilor puse la dispoziţia
consultantului, să ramburseze cheltuielile consultantului pe care acesta le
face în numele clientului şi cu care acesta este de acord în prealabil (conform
anexei de cheltuieli rambursabile), sa păstreze confidenţialitatea elementelor
de natură pur intelectuală (idei, indicaţii, soluţii) pe care consultantul le
foloseşte în executarea serviciilor sale, să informeze imediat consultantul
asupra oricarei modificari privind
informaţiile puse la dispozţie ce ar putea influenţa
rezultatele sau defăşurarea serviciului prestat, să se angajeze într-o afacere
ce ar concura cu cea desfăşurată de către consultant.
10.
Consultantul are următoarele obligaţii: să-şi excute obligatiile sale cu bună-credinţă, în
conformitate cu standardele de profesionalism (competenţă, obiectivitate,
integritate) prevăzute pentru serviciile prestate şi legislatia privind aceste
servicii, să utilizeze capacitatea şi eficienţa sa maximă, să utilizeze
informaţiile şi criteriile adecvate, să ţină la curent clientul cu procesul de
executare a serviciilor şi stadiul lucrărilor prestate, să răspundă prompt la
solicitările clientului în legătură cu serviciile prestate acestuia, să
verifice, la opţiunea sa şi în limita abilităţilor sale, informaţiile dobîndite
din alte surse şi utilizate în procesul de executare a serviciilor, să păstreze
confidenţialitatea informaţiilor primite de la client, să prezinte clientului,
unde este cazul, diagrama timpului afectat executării serviciilor solicitate de
client, să nu se angajeze într-o afacere ce ar concura cu cea desfăşurată de
către client.
11.
Răspunderea consultantului. Consultantul nu răspunde în faţa clientului şi nici în faţa oricăror alte
persoane/entităţi pentru rezultatele serviciilor sale (soluţiile, ideile,
analizele, recomandările, informaţiile etc. transmise ca produs final), decât
în privinţa conformităţii acestora cu standardele de profesionalism. Clientul
nu va ţine răspunzător consultantul pentru nici o obligaţie sau pretenţie ce
pot fi ridicate de orice altă persoană sau entitate, în legătură cu serviciile
prestate ca urmare a acestui contract. Consultantul nu răspunde pentru
serviciile furnizate în baza unor date inexacte, eronate, false sau incomplete
puse la dispoziţie de către client.
12.
Garanţii.
Consultantul nu garantează succesul în afaceri al clientului (profitul sau
calitatea investiţiei/lucrării) prin serviciile puse la dispoziţie de către
acesta, iar toate obligaţiile acestuia vor fi considerate obligaţii de mijloace
şi nu de rezultat.
13. Legea aplicabilă:
Prezentul contract este supus legii române.
14. Nulităţi: În cazul în
care o clauză din prezentul contract este declarată nulă, aceasta va fi înlaturată şi
nu va afecta celelate clauze ale contractului. Părţile convin ca, o dată cu înlăturarea
clauzei nule, aceasta să fie înlocuită
de către părţi cu o altă clauză, conformă cu spiritul prezentului contract.
15. Litigii: Părţile
convin ca litigiile nascute din interpretarea sau executarea prezentului
contract să fie supuse arbitrajului, dacă acestea nu pot fi soluţionate de
către părţi pe cale amiabilă. Inainte de supunerea litigiului instanţei
arbitrale, este necesară o întîlnire prealabilă a părţilor în vederea
soluţionării amiabile a litigiului, această întîlnire trebuind consemnată
într-un înscris semnat de ambele părţi. Limba oficială a contractului este
limba română.
16. Notificări: Orice
notificări între
părţi privind prezentul contract se vor face prin fax, scrisoare recomandată cu
confirmare de primire la sediul părţii, menţionat în introducerea contractului,
sau, în cazuri urgente, prin telefon, urmate în mod obligatoriu de o notificare
în scris cu acelaşi conţinut al notificării telefonice. Comunicarea telefonică
este prevalentă în cazurile urgente şi atrage răspunderea părţii care a omis
această comunicare pentru daunele rezultate din această omisiune.
17.
Incetarea contractului: Prezentul contract încetează în urmatoarele cazuri: (1) imposibilitatea
consultantului de a presta servicii financiare/consultanţă în plasament de
valori mobiliarei; (2) expirarea termenului pentru care a fost încheiat contractul; (3) în cazul plăţii în raport de timpul de lucru, prin
voinţa oricărei părţi de încetare a contractului acordînd un preaviz de cel puţin
15 zile celeilalte; (4) prin acordul părţilor; (5) rezilierea contractului
pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare de către o parte a
obligaăiilor asumate prin contract.
Încheiat în ...., astăzi ……, în două exemplare, cîte unul pentru fiecare parte.
Comentarii