Treceți la conținutul principal

Legislatia e-commerce si legislatia privind protectia datelor personale in conflict

Curtea de Apel din Montpellier a avut de dezlegat un caz foarte interesant in care legislatia e-commerce s-a aflat in concurenta cu legislatia privind datele personale. Cazul este interesant si din perspectiva faptului ca regulile la nivel european (deci si in Romania) in materie sunt destul de asemanatoare, si modul de judecata poate fi preluat.

In fapt un persoana a particpat la un forum de discutii sub un pseudonim. Furnizorul serviciului stoca si datele reale ale acestui personaj, astfel ca discutiile au degenerat in atacuri personale prin asociere cu identitatea reala.  Personajul a cerut furnizorului serviciului sa stearga datele sale. Furnizorul a replicat ca potrivit legislatiei e-commerce nu este obligat sa faca acest lucru decat decat daca sunt incalcari evidente ale legalitatii (crime impotriva umanitatii, pornografie infantila) sau daca exista dispozitii speciale care sa ii impuna supravegherea continutului.

Totusi Curtea de Apel din Montpelliera decis in valoarea petentului, persoana care a cerut stergerea datelor, aratand ca este vorba de date personale, si ca in acest caz furnizorul serviciului nu este tinut numai de obligatiile legate de legislatia e-commerce, ci si de obligatiile legate de prelucrarea datelor personale. Ori aceasta legislatie prevede dreptul persoanei ale carei date sunt prelucrate de a cere, si a i se satisface fara conditii aceasta cerere, ca sa inceteze orice prelucrare a acestor date. In concluzie furnizorul de servicii a fost gasit ca fiind culpabil si condamnat sa plateasca o despagubire.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...