O mare problemă în condiţii de criză sunt clienţii care nu plătesc. Deşi serviciul de care vă vorbesc există de mult timp, el este destul de puţin folosit. Este vorba de posibilitatea consultătii Centralei incidentelor de plăţi. Mergând la banca cu care lucraţi deobicei, contra unei taxe modice, puteţi să aflaţi ceea ce pentru bancheri e foarte important, cine e persoană de încrede şi cine nu. Adică dacă un posibil partener comercial a înregistrat incidente de plată la vreo bancă în România. Pentru că, nu-i aşa, dacă cineva a ţepuit pe un altul altă dată, cu atât mai mult trebuie să vă gândiţi de două ori când încheiaţi vreo afacere cu una astfel de personaj.
Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus, McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală.
Comentarii