In 31 ianuarie 2013 o curte din Olanda (Den Bosch) a data o hotarare foarte interesanta in domeniul protectiei datelor personale. Un site, Veilingdeurwaarder, integra informatii despre lictatiile deschise de autoritati pentri executari silite (in special masini). Site-ul integra informatii din diverse surse elecronice ale guvernului, punand la dispozitia celor interesati informatii privind numarul masinii, numele proprietarului,locul unde are loc procedura de executare. Intergrarea informatiilor se facea prin transmitea unui email catre cei interesati cu link-urile unde se gaseau informatiile relevante. Curtea olandeza a gasit ca o astfel de activitate este o activitate de prelucrare de date personale si administratorul site-ului este responsabil de incalcarea legislatiei privind datele personale.
Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus, McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală.
Comentarii