Treceți la conținutul principal

Noi obligatii privind consumatorii in comertul electronic

Directiva 2011/83 privind Drepturile consumatorilor urmează să fie implementată și la noi. Iată câteva lucruri noi pe care aceasta le aduce și vor afecta comerțul electronic.
Butonul de comandă va trebui să conțină fără echivoc informașia că oadată plasată o comandă se naște și o obligație de plată.
În cazul în care furnizați conținut digital trebuie să oferiți informați pe larg legate de utilizarea acestuia mai ales în ceea ce privește compatibilitatea cu diverse sisteme de operare și echipamente.
Ceea ce Curtea Europeană de Justiție impusese pe cale de interpretare, este transpus în directivă și anume trebuie să fie transmis consumatorului o dovadă pe un suport durabil a contractului înainte de orice executare a contractului. Adică simpla trimitere către un link nu este suficientă, ci trebuie trimis către consumator un contract complet cel puțin în format email.
Dreptul consumatorului de retragere din contract devine de 14 zile de la data încheierii contractului pentru servicii, iar în cazul livrării de bunuri poate fi până la data livrării.
În cazul livrării de conținut digital acest drept funcționează până la data începerii operațiunii de download.
Nu mai sunt acceptate formulare electronice cu căsuțe de opțiune premarcate.
Nu mai pot fi percepute alte taxe speciale care depășesc costul efectiv al serviciului. De exemplu, intră în această categorie foarte practicatele taxe pentru plata cu cardul, care vor trebui să fie eliminate. La fel, dacă este vorba de un serviciu de comenzi telefonic nu se poate cere un cost pe apel decât cel în mod obișnuit perceput de linia telefonică respectivă.

Nota. S-a implemntat prin Ordonanta 34/2014



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...