Treceți la conținutul principal

Noi reguli privind furniizorii de continut digital (I)

Directiva Europeană 2011/83/ privind drepturile consumatorilor a intrat în vigoare, fiind implementată şi în România prin intermediul Ordonanţei de Urgenţă 34/2014.

Sunt schimbări importante pentru cei acre furnizează produse şi servicii online, aşa că probabil voi mai aborda subiectul, el presupunând multe aspecte acre pot fi abordate.

Astăzi câte ceva despre furnizorii de conţinut online. Cum sunt ei afectaţi?

În primul rând trebuie reţinut că se aplică regulile inclusiv celor care furnizează jocuri sau alte aplicaţii gratuite. Scuza că e gratuit, deci nu trebuie să-mi bat capul cu toate aceste reguli, nu ţine. Trebuie să vă conformaţi tuturor acestor reguli. Sunteţi furnizor de produse sau servicii, chiar dacă o faceţi cu titlu gratuit.

Şi până acum trebuia să aveţi termeni şi condiţii pe site. De acum apare însă o problemă în plus. Dacă modificaţi termenii şi condiţiile, trebuie să informaţi clienţii deja existenţi şi să le cereţi acordul asupra noilor termeni şi condiţii. Simplul fapt că publicaţi noile condiţii şi termeni de furnizare a serviciului nu face ca vechii clienţi să fie ţinuţi de aceste noutăţi.

Daca prestaţi servicii pe bază de abonament (exemplu abonamente VOD) trebuie să specificaţi costurile lunare. De asemenea, trebuie clar explicat dacă se debitează ulterior contravaloarea abonamentului dintr-un cont al clientului pentru perioadele de abonament ulterioare. În lipsa unei astfel de specificaţii nu se presupune că a fost dat consimţământul clientului pentru astfel de debitări ulterioare ale contului.

Dacă vânzarea se face prin platforme de vânzări online administratorul platformei răspunde ca şi vânzătorul produsului sau serviciului.

Informaţiile despre produs”serviciu şi despre contract trebuie să fie, cel puţin, în termenii lor cei mai importanţi disponibili pe chiar pagina de pe care se face comanda, clientul nu trebuie să fie obligat să navigheze pe alte pagini pentru a le obţine.

Butonul de plasare a comenzii trebuie să conţină expresii de tipul “buy now”(cumpăr acum), “pay now” (plăteşte acum) sau “confirm purchase” (confirm plata). Butoane cu texte de genul „înregistrează” „confirmă” sau „comandă” nu respecte prevederile Directivei deoarece nu transmit ideea că prin apăsarea acelui buton se angajează o plată din partea clientului.

Trebuie să transmiteţi clientului contractul într-o formă pe care să o poate păstra (un mesaj email care să conţină contractul în întregul său este ok). Transmiterea trebuie să se facă imediat dacă livraţi produse digitale. Dacă e vorba, de exemplu, de un abonament pentru VOD e mai simplu, căci e nevoie doar de un contract la data subscrierii abonamentului. Dacă însă e vorba de pay-per-view, devine tehnic ceva mai complicat pentru că pentru fiecare solicitare individuală trebuie trimis un contract.

Trebuie să informaţi clienţii, în ce priveşte vânzarea de conţinut digital, că dreptul de retragere din contract, de 14 zile, acordat tuturor clienţilor care comandă produse sau servicii prin internet, se pierde din momentul în care clientul începe să descarce conţinutul digital.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ANRE și GDPR, sau baba și ...

Photo by Claudio Schwarz on Unsplash Ordinul nr. 26/2025 privind modificarea şi completarea Regulamentului pentru acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul energiei electrice, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 6/2025 ne demonstrează modul „după ureche” de aplicare al  GDPR la nivelul autorităților publice.  Onorabila Autoritate, care se poate mândri cu performanța de a reglementa piața cu unele dintre cele mai mari prețuri la energie din Uniunea Europeană, dovedește că nici la GDPR nu se prea pricepe.  Prin Ordinul mai sus citat, Autoritatea publică un model de formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor personale, care ar trebui semnat de asociații și/sau administratorii unor entități reglementate de acea autoritate. Dar, în mod evident, această prelucrare a datelor personale este una care se realizează în temeiul unei obligații legale, pentru că așa cer normele ANRE, să fie prelucrate ...

V-ati dat datele medicale în timpul pandemiei? Guvernul le va păstra pentru toată durata vieții

Photo by Daniel Schludi on Unsplash  Guvernul României a emis Ordonanța nr.7/2025 pentru modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul sănătăţii. care printre altele la art. V vine cu o reglementare care își bate joc de tot ce înseamnă protecția datelor personale.  Și anume: „În vederea raportării şi supravegherii evoluţiei bolilor transmisibile, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale dezvoltă o nouă aplicaţie care va prelua toate datele înregistrate în aplicaţia informatică «Corona-forms».. .” Mai țineți minte că atunci când v-ați vaccinat sau vă făceați analize privind SARS-COVID semnați niște documente în care toată lumea se jura că datele dumneavoastră personale vor fi prelucrate numai în scopurile legate de combaterea pandemiei? Ei, uite că onorat guvernul s-a răzgândit și va prelua aceste date într-o altă aplicație, deși nu i-ați dat nicidecum acordul să facă asta, și nici ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...