Financiar-fiscal
Decizia
Comisiei fiscale centrale nr. 6/2014, n vederea interpretării şi aplicării
unitare a prevederilor art. 137 alin. (1) lit. a) şi art. 140 din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
pct. 23 alin. (1) şi (2) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI
"Taxa pe valoarea adăugată" din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările
ulterioare, Comisia Centrală Fiscală, În vigoare de la 12.01.2015, Publicat în
Monitorul Oficial, Partea I nr. 20 din 12.01.2015
„Atunci când preţul unui
bun/serviciu a fost stabilit de părţi fără nicio menţiune cu privire la taxa pe
valoarea adăugată, iar furnizorul bunului respectiv este persoana obligată la
plata taxei pe valoarea adăugată datorate pentru operaţiunea supusă taxei,
preţul convenit trebuie considerat, în cazul în care furnizorul/prestatorul nu
are posibilitatea de a recupera de la dobânditor taxa pe valoarea adăugată
solicitată de administraţia fiscală, ca incluzând deja taxa pe valoarea
adăugată. În acest caz, taxa pe valoarea adăugată se determină prin aplicarea
procedeului sutei mărite [prevăzut la pct. 23 alin. (2) din Normele
metodologice de aplicare a titlului VI «Taxa pe valoarea adăugată», aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările
ulterioare]. Prin taxa pe valoarea adăugată solicitată de administraţia fiscală
se înţelege taxa care ar fi trebuit colectată pentru operaţiunea respectivă.
Poate fi acceptată ca mijloc de probă a faptului că furnizorul/prestatorul nu
are posibilitatea de a recupera de la dobânditor taxa pe valoarea adăugată
inclusiv o declaraţie pe propria răspundere a acestuia;”
Ordinul nr.
19/2015 privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.331/2013 pentru aprobarea Procedurii de
modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum şi a
modelului şi conţinutului unor formulare, Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală – ANAF, Va intra în vigoare de la 01.02.2015, Publicat în Monitorul
Oficial, Partea I nr. 19 din 12.01.2015
Ordinul nr.
18/2015 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare, la cerere, în scopuri de
taxă pe valoarea adăugată potrivit prevederilor art. 153 alin. (91) din Legea
nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,
şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare, Agenţia Naţională
de Administrare Fiscală – ANAF, Va intra în vigoare de la 01.02.2015, Publicat
în Monitorul Oficial, Partea I nr. 32 din 15.01.2015.
Ordinul nr.
112/2015 pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare fiscale
utilizate de unele persoane impozabile în domeniul taxei pe valoarea adăugată,
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală – ANAF, Va intra în vigoare de la
01.02.2015, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 40 din 16.01.201
Este vorba de :
formularul (098)
"Cerere de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, conform
art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal",
formularul (088)
"Declaraţie pe propria răspundere pentru evaluarea intenţiei şi a capacităţii
de a desfăşura activităţi economice care implică operaţiuni din sfera
TVA",
Muncă, securitate
socială, calificări
Înţelegerea în
domeniul securităţii sociale între Guvernul României şi Guvernul Quebecului din
19.11.2013, Guvernul României, În vigoare de la 14.01.2015, Publicat în
Monitorul Oficial, Partea I nr. 29 din 14.01.2015
Proceduri
judiciare
Decizia nr.
26/2014 privind examinarea sesizării formulate de Curtea de Apel Târgu Mureş -
Secţia penală şi pentru cauze cu minori şi de familie prin Încheierea de
şedinţă din data de 24 septembrie 2014, pronunţată în Dosarul nr.
7.932/102/2012, prin care în baza art. 476 alin. (1) din Codul de procedură
penală, raportat la art. 475 din acelaşi cod, se solicită Înaltei Curţi de
Casaţie şi Justiţie pronunţarea unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea de
principiu a problemei de drept vizând posibilitatea încadrării medicului
chirurg angajat cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată într-o unitate
spitalicească din sistemul public de sănătate, trimis în judecată sub acuzaţia
săvârşirii infracţiunii de luare de mită prevăzută de art. 289 din Codul penal,
în categoria funcţionarilor publici prevăzută de dispoziţiile art. 175 alin.
(1) lit. c) din Codul penal sau în categoria funcţionarilor publici prevăzută
de dispoziţiile art. 175 alin. (2) din Codul penal, Înalta Curte de Casaţie şi
Justiţie – ÎCCJ, În vigoare de la 13.01.2015, Publicat în Monitorul Oficial,
Partea I nr. 24 din 13.01.2015.
Stabileşte că medicul
angajat cu contract de muncă într-o unitate spitalicească din sistemul public
de sănătate are calitatea de funcţionar public în accepţiunea dispoziţiilor
art. 175 alin. (1) lit. b) teza a II-a din Codul penal.
Decizia nr.
712/2014 referitoare la admiterea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor
art. 211-217 din Codul de procedură penală, Curtea Constituţională, În vigoare
de la 15.01.2015, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 33 din
15.01.2015.
Admite excepţia de
neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 211-217 din Codul de procedură
penală, excepţie ridicată de Bobby Hamzo în Dosarul nr. 3.407/296/2014 al
Judecătoriei Satu Mare - Secţia penală, şi constată că prevederile art. 211-217
din Codul de procedură penală sunt neconstituţionale. Este vorba de
dispoziţiile privind măsura controlului judiciar.
Comentarii