Treceți la conținutul principal

Revânzare sau reproducere

În domeniul dreptuilor de autor uneori graniţa dintre noţiuni aparent clare devine extrem de greu de stabilit.

O problemă spinoasă este a stabili unde este vorba de revânzarea (vânzarea la second-hand) a unui produs protejat prin drepturi de autor care a fost dobândit legitim, şi practici de reproducere a aceluiaşi produs.

Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a avut de stabilit într-o speţă dacă preluarea unei imagini de pe un poster (cumpărat în mod legal) şi transferul lui pe pânză este o revânzare sau o reproducere. Diferenţa este importantă pentru că revânzarea este legală, însă reproducerea nu.

Curtea în cazul Allposter (companie olandeză care oferă serviciul de a prelua un poster şi a-l transforma într-o pictură pe pânză) a stabilit că o astfel de prelucrare, pe un suport material nou, este o reproducere, şi prin urmare este ilegală.

Cazul este încă şi mai intereant din perspectiva produselor digitale. Dacă se face download la muzică, şi apoi se doreşte revânzarea ei, înseamnă că deţinătorul iniţial, legitim, va trebui să transfere fişierul electronic pe un alt suport material , deci, aplicând acelaşi raţionament, ar fi vorba de o reproducere şi nu o revânzare, prin urmare ar fi ilegal.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...