Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a pronunţat o hotărâre privind o întrebare preliminară venită din Unguria. Este vorba de cazul Nemzeti Fogyasztovedelmi Hatosag v UPC Magyarorszag.
În fapt un client al UPC-ului din Ungaria s-a plans într-un proces că a plătit servicii nesolicitate datorită unor informaţii puse la dispoziţie chiar de UPC.
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a dezlegat câteva probeleme importante legate de aplicarea drepturilor consumatorilor.
Astfel Curtea a considerat că:
1. Practicile comerciale privesc inclusiv serviciile "after-sales";
2. Orice comunicare care conţine informaţii eronate este o practică înşelătoare;
3. Nu are importanţă dacă comunicarea s-a produs o singură dată şi a privit un singurconsumator;
4. Faptul că informaţiile au fost transmise eronat fără intenţie nu are importanţă în aprecirea încălcării drepturilor consumatorului;
5. De asemenea, nu are nicio relevanţă pentru aprecierea culpei comerciantului că consumatorul ar fi putut să se informeze pe alte căi şi să obţină astfel informaţiile corect.
În fapt un client al UPC-ului din Ungaria s-a plans într-un proces că a plătit servicii nesolicitate datorită unor informaţii puse la dispoziţie chiar de UPC.
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a dezlegat câteva probeleme importante legate de aplicarea drepturilor consumatorilor.
Astfel Curtea a considerat că:
1. Practicile comerciale privesc inclusiv serviciile "after-sales";
2. Orice comunicare care conţine informaţii eronate este o practică înşelătoare;
3. Nu are importanţă dacă comunicarea s-a produs o singură dată şi a privit un singurconsumator;
4. Faptul că informaţiile au fost transmise eronat fără intenţie nu are importanţă în aprecirea încălcării drepturilor consumatorului;
5. De asemenea, nu are nicio relevanţă pentru aprecierea culpei comerciantului că consumatorul ar fi putut să se informeze pe alte căi şi să obţină astfel informaţiile corect.
Comentarii