Financiar
fiscal
Ordinul
nr. 1198/2015 pentru modificarea şi completarea unor reglementări
contabile, Ministerul Finanţelor Publice – MFP, În vigoare de la
12.10.2015, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 759 din
12.10.2015.
Procedura
de înscriere, scoatere şi rectificare a informaţiilor în/din
cazierul fiscal, solicitare şi eliberare a certificatului de cazier
fiscal din 05.10.2015, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
– ANAF, În vigoare de la 12.10.2015, Publicat în Monitorul
Oficial, Partea I nr. 759 din 12.10.2015
Solicitarea
eliberării certificatului de cazier fiscal se face prin completarea
formularului 502 Cerere de eliberare a certificatului de cazier
fiscal.
În
cazul în care datele înscrise în cazierul fiscal nu corespund
situaţiei reale ori înregistrarea lor nu s-a făcut cu respectarea
dispoziţiilor legale, contribuabilul poate solicita rectificarea
acestora prin completarea formularului de cerere 503 Cerere de
rectificare a datelor înscrise în cazierul fiscal.
Ordinul
nr. 2252/2015 pentru aprobarea Normelor tehnice privind acordarea
statutului de operator economic autorizat, Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală – ANAF, Va intra în vigoare de la
27.10.2015, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 758 din
12.10.2015
Ordinul
nr. 239/2015 privind aprobarea modelului de declaraţie lunară, sub
forma unui formular-tip, pentru veniturile realizate de organizatorii
jocurilor de noroc, care desfăşoară activităţi de jocuri de
noroc potrivit art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor
de noroc,Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc – ONJN, În
vigoare de la 14.10.2015, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I
nr. 766 din 14.10.2015
Bancar
Legea
nr. 231/2015 privind stabilirea unor măsuri de punere în aplicare a
Regulamentului (UE) nr. 260/2012 al Parlamentului European şi al
Consiliului din 14 martie 2012 de stabilire a cerinţelor tehnice şi
comerciale aplicabile operaţiunilor de transfer de credit şi de
debitare directă în euro şi de modificare a Regulamentului (CE)
nr. 924/2009, Parlamentul României, În vigoare de la 15.10.2015,
Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 758 din 12.10.2015
Banca
Naţională a României este desemnată autoritate competentă
responsabilă cu asigurarea respectării prevederilor Regulamentului
(UE) nr. 260/2012.
Soluţionarea
pe cale extrajudiciară a diferendelor intervenite între prestatorii
de servicii de plată şi utilizatorii unor astfel de servicii în
legătură cu drepturile şi obligaţiile ce decurg din Regulamentul
(UE) nr. 260/2012 se face în conformitate cu prevederile Legii nr.
192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, cu
modificările şi completările ulterioare.
Proprietate
imobiliară
Ordinul
nr. 589/1154/2015 pentru modificarea Normelor metodologice de
aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind
creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe,
aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi
locuinţei, al ministrului finanţelor publice şi al
viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor, nr.
163/540/23/2009, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei
Publice - MDRAP, Ministerul Finanţelor Publice – MFP, În vigoare
de la 13.10.2015, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 762
din 13.10.2015
Contractarea
executării lucrărilor de intervenţie se realizează cu respectarea
prevederilor legale în vigoare privind achiziţiile publice.
Pe
durata executării lucrărilor de intervenţie, în situaţii
excepţionale, temeinic motivate, şi în limita indicatorilor
tehnico- economici aprobaţi, coordonatorul local, în calitate de
autoritate contractantă, poate încheia, în condiţiile legii, în
baza hotărârii consiliului local, condiţionat de existenţa şi
încadrarea în fondurile aprobate cu această destinaţie în
bugetul local, acte adiţionale la contractul de execuţie, cu
acordul prealabil scris al asociaţiei de proprietari, dacă valoarea
adiţionată cumulată majorează cu până la 10% preţul
contractului iniţial şi numai dacă prin această măsură se
asigură finalizarea lucrărilor de investiţie în termenul aprobat.
În
aplicarea prevederilor alineatului nterior, actele adiţionale se
întocmesc, obligatoriu, în baza referatelor de necesitate şi
oportunitate privind încheierea actelor adiţionale elaborate de
către coordonatorul local, în calitate de autoritate contractantă,
împreună cu proiectantul, expertul tehnic, auditorul energetic
pentru clădiri şi executantul lucrărilor, însuşite de către
asociaţia de proprietari şi însoţite de documente justificative,
respectiv procese-verbale de constatare/control, note tehnice de
inspecţie, dispoziţii de şantier, note de comandă pentru lucrări
suplimentare/adiţionale, note de renunţare şi altele asemenea,
după caz, precum şi de graficul de execuţie cu eşalonarea
corespunzătoare a costurilor, pentru asigurarea finalizării
lucrărilor de intervenţie în termenul aprobat.
Diverse
Ordinul
nr. 98/2015 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind
condiţiile sanitar-veterinare pentru introducerea pe teritoriul
României a animalelor de companie provenite din ţări terţe în
scopul circulaţiei necomerciale şi procedura de control
sanitar-veterinar al acestor animale la punctele de intrare a
călătorilor, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi
pentru Siguranţa Alimentelor – ANSVSA, În vigoare de la
12.10.2015, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 759 din
12.10.2015
Hotărârea
nr. 711/2015 privind stabilirea condiţiilor pentru punerea la
dispoziţie pe piaţă a mijloacelor de măsurare, Guvernul României,
Va intra în vigoare de la 20.04.2016, Publicat în Monitorul
Oficial, Partea I nr. 765 din 14.10.2015.
Prezenta
hotărâre se aplică mijloacelor de măsurare care privesc
contoarele de apă - , contoarele de gaz şi dispozitivele de
conversie a volumului, contoarele de energie electrică activă),
contoarele de energie termică , sistemele de măsurare pentru
măsurarea continuă şi dinamică a cantităţilor de lichide,
altele decât apa , aparatele de cântărit cu funcţionare automată
, taximetrele , măsurile materializate , mijloace de măsurare a
dimensiunilor şi analizatoarele pentru gaze de eşapament.
Hotărârea
nr. 845/2015 privind stabilirea unor obligaţii şi sancţiuni ce
revin operatorilor care introduc pentru prima dată pe piaţă
produse din lemn, în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 995/2010
al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 octombrie 2010 de
stabilire a obligaţiilor ce revin operatorilor care introduc pe
piaţă lemn şi produse din lemn, Guvernul României, În vigoare de
la 15.10.2015, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 771 din
15.10.2015
Operatorii
care introduc pentru prima dată pe piaţă lemn şi produse din
lemn, astfel cum sunt definiţi la art. 2 lit. c) din Regulament, au
obligaţia să implementeze şi să utilizeze pentru codurile de
clasificare prevăzute la art. 1, precum şi pentru celuloză şi
hârtie, prevăzute la cap. 47 şi 48 din Nomenclatura combinată
prevăzută în anexa nr. I la Regulamentul (CEE) nr. 2.658/87, cu
excepţia celor pe bază de bambus şi a produselor reciclate,
respectiv deşeuri şi resturi, un sistem "due diligence",
astfel cum este prevăzut la art. 6 din Regulament.
La
primul control efectuat asupra unui operator care nu a implementat şi
nu a utilizat un sistem "due diligence", agentul
constatator acordă un termen de maximum 60 zile de la comunicarea
constatării pentru încadrarea operatorului în prevederile
Regulamentului (UE) nr. 995/2010, termen care se înscrie în actul
de constatare a neregulilor.
Potrivit
prevederilor art. 10 din Regulamentul (UE) nr. 995/2010, operatorul
economic deţinător al lemnului şi produselor din lemn, prevăzut
la art. 1, are obligaţia de a completa Registrul de evidenţă a
lemnului şi produselor din lemn, al cărui model este prevăzut în
anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.Registrele
se păstrează o perioadă de 5 ani şi vor fi puse la dispoziţie,
la cerere, autorităţilor competente.
Potrivit
prevederilor art. 3 şi art. 4 alin. (1) din Regulamentul (UE) nr.
995/2010, legalitatea provenienţei lemnului şi produselor din lemn
importate şi puse în liberă circulaţie în România, în baza
licenţei FLEGT, certificatului CITES sau în baza altor documente
eliberate de statele terţe exportatoare, în conformitate cu
legislaţia aplicabilă pe teritoriul acestora, se atestă cu avizele
de însoţire a mărfii emise pentru transportul acestora de la locul
punerii în liberă circulaţie.
Potrivit
prevederilor art. 3 şi 4 din Regulament, legalitatea recoltării
lemnului provenit din statele membre ale Uniunii Europene se atestă
prin documente eliberate în conformitate cu legislaţia aplicabilă
pe teritoriul acestora.
Produsele
din lemn expediate care nu îndeplinesc condiţiile prevăzute la
alin. (1) sunt considerate fără provenienţă legală.
Proceduri
judiciare
Decizia
nr. 12/2015 privind examinarea sesizării formulate de Curtea de Apel
Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal,
prin Încheierea din 24 noiembrie 2014, pronunţată în Dosarul nr.
30.461/3/2013, Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie – ÎCCJ,În
vigoare de la 16.10.2015, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I
nr. 773 din 16.10.2015.
Admite
sesizarea formulată de Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a
contencios administrativ şi fiscal, prin Încheierea din 24
noiembrie 2014, pronunţată în Dosarul nr. 30.461/3/2013, şi
stabileşte că: În condiţiile Legii administraţiei publice locale
nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004,
cu modificările şi completările ulterioare, unitatea
administrativ-teritorială, prin autoritatea sa executivă, respectiv
primarul, nu are dreptul de a ataca în faţa instanţei de
contencios administrativ hotărârile adoptate de autoritatea sa
deliberativă, respectiv consiliul local sau, după caz, Consiliul
General al Municipiului Bucureşti.
Decizia
nr. 28/2015 privind examinarea sesizării formulată de Tribunalul
Vâlcea - Secţia I civilă în vederea pronunţării unei hotărâri
prealabile pentru dezlegarea unor chestiuni de drept, Înalta Curte
de Casaţie şi Justiţie – ÎCCJ, În vigoare de la 16.10.2015,
Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 772 din 16.10.2015
In
interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 478 alin. (4) din
Codul de procedură civilă, explicitarea pretenţiilor implicite în
apel nu are semnificaţia modificării cadrului procesual sub
aspectul obiectului judecăţii şi a derogării de la dispoziţiile
alin. (1) şi (3) ale aceluiaşi articol, dar presupune corecta
lămurire a limitelor judecăţii în prima instanţă.
Comentarii