Treceți la conținutul principal

Solutii legate de exceptia de necompetenţă

photo By Shravan Vijayabaskaran, https://unsplash.com
Excepţia de necompetenţă poate primi diverse soluţii în funcţie de obiectul ei concret.

Dacă excepţia de necompetenţă este respinsă instanţa o respinge prin încheiere. Încheierea nu poate fi atacată decât împreună cu fondul.

Dacă se admite excepţia de necompetenţă material sau teritorial, sau dacă se constată că cererea este de competenţa unui organ cu activitate jurisdicţională se pronunţă o hotărâre (care va fi intitulată conform specificului cererii sau gradului de jurisdicţie) prin care se declină competenţa, arătându-se instanţa sau organul de activitate jurisdicţională competent. Hotărârea nu este supusă niciunei căi de atac.

Dacă se constată că cererea nu este de competenţa instanţelor de judecată (cu excepţia situaţiei când este de competenţa unui organ cu activitate jurisdicţională), sau când se constată că cererea nu este de competenţa instanţelor române se pronunţă o hotărâre de respingere a cererii ca inadmisibilă. Această hotărâre poate fi atacată cu recurs.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...