Asa s-ar părea în opinia Avocatului General al Curţii Europene de Justiţie. În cazul C-582/14 Patrick Breyer v Germany acesta a opinat că o adresă IP dinamică, chiar dacă nu identifică în mod direct un utilizator, totuşi, furnizorul de servicii d einternet dispune şi de alte informaţii care pot conduce la identificare autilizatorului. Dacă această opinie va fi reţinută de către Curtea de Justiţie europeană, atunci va avea impact asupra modului în care furnizorii de servicii vor putea stoca informaţiile despre adresele de IP ale utilizatorilor.
Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus, McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală.
Comentarii