Administratorul unui hotspot Wi-Fi nu raspunde pentru incalcarea drepturilor de autor. Așa zice Curtea de Justiție a Uniunii Europene în mult așteptata decizie din cazul C-484/14, Tobias Mc Fadden/Sony Music Entertainment Germany GmbH. Decizia a fost așteptată cu emoție, după ce, cu puțin timp înainte, aceeași curte se pronunțase în sensul că proprietarul unui imobilului în care funcționa un magazin răspunde pentru încălcarea unor drepturi de marcă de care era direct responsabil magazinul respectiv.
Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus, McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală.
Comentarii