Treceți la conținutul principal

Hyperlinkul la răscruce

Mike Alonzo, unsplash
În cazul GS Media v Sanoma Media Netherlands and Others (C-160/15) Curtea de Justiție a Uniunii Europene a pronunțat o hotărâre importantă în ceea ce privește utilizarea hyperlink-uri către altă pagină web.
Deși în alte hotărâri constatase că adăugarea unui hyperlink către altă pagină nu reprezintă o comunicare publică către un public nou, deci nu constituia o încălcare a dreptului de autor, acum a introdus o nuanță.
În cazul în care publicarea inițială este o publicare fără drept, făcută cu încălcarea dreptului de autor al altei persoane, Curtea a apreciat că trebuie analizată și poziția bunei credințe a celui care publică un hyperlink pe site-ul său.
În acest sens a arătat că dacă pentru un site fără scop lucrativ se poate prezuma că cel care publică un hyperlink către un material de pe un site terț nu are de unde să cunoască dacă publicarea inițială este una autorizată, sau, dimpotriă, una care încalcă drepturile de autor, în cazul site-urilor comeciale prezumția este socotită invers, și anume Curtea apreciază că în acest din urmă caz trebuia să cunoască caracterul ilicit al publicării de pe site-ul terț.
Hotărârea deschide un spațiu de incertitudine legat de factorul bună credință, care poate fi apreciat numai subiectiv, și în plus asupra caracterului comercial. Oare un blogger care face loc la reclame AdSense are un site comercial?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...