Și cum incendiile ne bântuie (?!) desigur aveam nevoie de Normele metodologice privind avizarea şi autorizarea de
securitate la incendiu şi protecţie civilă din 25.08.2016, Ministerul
Afacerilor Interne – MAI, în vigoare de la 01.09.2016, Monitorul Oficial,
Partea I nr. 675 din 01.09.2016.
Aviz de securitate la incendiu, autorizație de securitate la
incendiu, scenariu de securitate, adică birocrație cât cuprinde. Aș vrea să văd
și eu o statistică, dacă au scăzut vreodată numărul de incendii datorită
avizelor și autorizațiilor emise.
Se încearcă
să se pună capăt problemelor create de aceste organizații în domeniul
colectării și tratării deșeurilor. Să vedem dacă inventarea de noi hârtii și
planuri va rezolva problema. Eu sunt sceptic.
Procedura şi criteriile de acordare a licenţei de operare,
revizuire, vizare anuală şi anulare a licenţei de operare a organizaţiilor
colective din 20.07.2016, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, În vigoare
de la 02.09.2016, Monitorul Oficial, Partea I nr. 682 din 02.09.2016.
Organizațiile colective de preluare a responsabilității au
nevoie acum de un plan de operare, pentru a putea funcționa legal.
Și pentru că trebuie transpuse directivele 2013/34/UE și 2014/95/UE a fost dat Ordinul nr. 1938/2016 privind modificarea şi completarea
unor reglementări contabile, Ministerul Finanţelor Publice – MFP, Monitorul Oficial, Partea I nr. 680 din
02.09.201.
Entităţile care, la data bilanţului, depăşesc criteriul de a
avea un număr mediu de 500 de salariaţi în cursul exerciţiului financiar includ
în raportul administratorilor o declaraţie nefinanciară care conţine, în măsura
în care acestea sunt necesare pentru înţelegerea dezvoltării, performanţei şi
poziţiei entităţii şi a impactului activităţii sale, informaţii privind cel
puţin aspectele de mediu, sociale şi de personal, respectarea drepturilor
omului şi combaterea corupţiei şi a dării de mită, inclusiv:
a) o descriere succintă a modelului de afaceri al entităţii;
b) o descriere a politicilor adoptate de entitate în
legătură cu aceste aspecte, inclusiv a procedurilor de diligenţă necesară
aplicate;
c) rezultatele politicilor respective;
d) principalele riscuri legate de aceste aspecte care decurg
din operaţiunile entităţii, inclusiv, atunci când este relevant şi
proporţional, relaţiile sale de afaceri, produsele sau serviciile sale care ar
putea avea un impact negativ asupra domeniilor respective şi modul în care
entitatea gestionează riscurile respective;
e) indicatori-cheie de performanţă nefinanciară relevanţi
pentru activitatea specifică a entităţii.
Entităţile care sunt societăţi-mamă ale unui grup, care, la
data bilanţului pe o bază consolidată, depăşesc criteriul de a avea un număr
mediu de 500 de salariaţi în cursul exerciţiului financiar, includ în raportul
consolidat al administratorilor o declaraţie nefinanciară consolidată care
conţine, în măsura în care acestea sunt necesare pentru înţelegerea
dezvoltării, performanţei şi poziţiei grupului şi a impactului activităţii
sale, informaţii privind cel puţin aspectele de mediu, sociale şi de personal,
respectarea drepturilor omului, combaterea corupţiei şi a dării de mită,
inclusiv:
a) o descriere succintă a modelului de afaceri al grupului;
b) o descriere a politicilor adoptate de grup în legătură cu
aceste aspecte, inclusiv a procedurilor de diligenţă necesară aplicate;
c) rezultatele politicilor respective;
d) principalele riscuri legate de aceste aspecte care decurg
din operaţiunile grupului, inclusiv, atunci când este relevant şi proporţional,
relaţiile de afaceri, produsele sau serviciile sale care ar putea avea un impact
negativ asupra domeniilor respective şi modul în care grupul gestionează
riscurile respective;
e) indicatori-cheie de performanţă nefinanciară relevanţi
pentru activităţile specifice.
În acest caz filialele sunt scutite de a mai face declarația.
Comentarii