E o întrebare legitimă, căci în afara unor cazuri speciale care impun niște termene minime legate de păstrarea datelor (fisc, sănătate, date de trafic) nu există un termen concret prevăzut în legislație.
Răspunsul corect este: „Cât este nevoie!”
În principal trebuie ţinut seama că păstrarea datelor personale implică obligaţii de a verifica corectitudinea înregistrărilor, obligaţii legate de securitatea datelor, obligaţii administrative legate de relaţia cu persoanele ale căror date le deţineţi. Prin urmare deţinerea datelor presupune riscuri şi costuri. Aşa că decizia logică privind datele personale este aceea de a nu păstra date personale mai mult decât este nevoie.
De exemplu o societate care recuperează debite, ar trebui să șteargă datele personale din momentul în care a realizat obiectivul recuperării debitului. Totuși,este justificat să păstreze anumite date cu scopul de a evita ca pe viitor să-l deranjeze pe debitor în mod inutil cu demersuri de recuperare a debitului.
Și încă o precizare: a arhiva datele nu înseamnă a le şterge.
Comentarii