![]() |
Photo by Demi Kwant on Unsplash |
Comunicările care țin de protecția datelor personale trebuie
să fie făcute în scris sau prin alte mijloace.
Prima opțiune pentru orice comunicare făcută în domeniul
datelor personale este comunicarea în scris. Aceasta include și textul transmis
prin mijloace electronice. Acesta poate fi cuprins în pagini web, ferestre
pop-up, dashboards, alte asemenea mijloace e de prezentare. Nu sunt interzise nici prezentări video, sau
avertismente sonore, binevenite mai ales pentru dispozitive mobile unde
paginile cu informații pot fi mai greu de prezentat într-un mod lizibil.
În anumite contexte regulamentul permite prezentarea
informațiilor prin simboluri grafice standardizate.
Modul de comunicare trebuie să fie potrivit pentru contextul
în care este oferită informația. De exemplu pentru un dispozitiv electronic
fără ecran trimiterea la o pagină web este fără sens, astfel că informarea
privind protecția datelor personale trebuie făcută printr-un pliant care
însoțește dispozitivul la achiziționare.
Informarea poate fi făcută și oral dacă persoana vizată a
solicitat aceasta, și dacă identitatea acesteia a fost verificată prin mijloace
non-orale (trebuie să prezinte un document din care să reiasă identitatea, un
identificator oferit de operator). Această verificare este obligatorie atunci
când persoana vizată exercită drepturile prevăzute de regulament. În alte situații verificarea prin alte
mijloace a identității nu este obligatorie.
Dacă informația este oferită în mod general, pentru orice
persoană vizată, aceasta trebuie să fie disponibilă astfel încât să poată fi
reascultată.
În cazul în care se oferă informația oral trebuie să fie
luată în considerare obligația de a:
1.
păstra cererea de furnizare a informațiilor
oral,
2.
verificarea identității prin alte mijloace (când
e cazul),
3.
dovada că informația a fost furnizată.
De regulă, operatorul de date va trebui să facă înregistrări.
Comentarii