![]() |
Photo by JanFillem on Unsplash |
Ordinul
nr. 448/2010/2018 privind modificarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul
mediului, și al ministrului finanțelor publice nr. 1.488/3.198/2017 pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a
Guvernului nr. 52/2017 privind restituirea sumelor reprezentând taxa specială
pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa
pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule și timbrul de mediu
pentru autovehicule, Monitorul Oficial, Partea I nr. 457 din 04.06.2018
Noile Norme metodologice de
restituire a taxei de primă înmatriculare (cu toate formele și denumirile ei
succesive) simplifică oarecum viața contribuabililor.
Restituirea se va face pe bază de
cerere, fără a mai fi nevoie să fie aduse teancuri de dovezi privind plata
(dovezi care de multe ori nici nu mai sunt în posesia persoanelor interesate),
fiind obligația organului fiscal de a verifica ce s-a plătit pe baza
informațiilor din cerere.
Se încearcă și soluționarea
problemei plăților în leasing (dacă leasingul a fost finalizat se va plăti
proprietarului și nu firmei de leasing restituirea taxei).
Ordonanța
de urgență nr. 45/2018 pentru modificarea și completarea unor acte normative cu
impact asupra sistemului achizițiilor publice, Monitorul Oficial, Partea I nr.
459 din 04.06.2018
Cu modificări importante în
procedura contestațiilor.
Decizia
nr. 25/2018 privind examinarea sesizării formulate de Curtea de Apel Constanța
- Secția I civilă, în Dosarul nr. 6.725/118/2015, privind pronunțarea unei
hotărâri prealabile, ICCJ, Monitorul Oficial, Partea I nr. 468 din 06.06.2018
În interpretarea și aplicarea
dispozițiilor art. II din Legea nr. 368/2013 pentru modificarea și completarea
Legii nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de
restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv
în perioada regimului comunist în România, în cazul persoanelor îndreptățite la
despăgubiri în temeiul Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor
imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicată,
cu modificările și completările ulterioare, care au optat pentru returnarea
dosarelor înregistrate la Secretariatul Comisiei Centrale pentru Stabilirea
Despăgubirilor către entitățile învestite cu soluționarea notificării, în
vederea restituirii, în natură sau prin compensare cu alte bunuri, a
imobilelor, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a legii, se
aplică în mod corespunzător termenele prevăzute de art. 33 alin. (1) și art. 35
alin. (2) din Legea nr. 165/2013, cu modificările și completările ulterioare.
Termenele prevăzute de art. 33
alin. (1) din Legea nr. 165/2013, cu modificările și completările ulterioare,
curg de la data înregistrării dosarelor returnate la entitățile învestite cu
soluționarea notificării.
Dacă cererea formulată conform
art. II din Legea nr. 368/2013 nu poate fi soluționată prin restituirea în
natură sau prin compensare cu alte bunuri, dispoziția/decizia inițială aflată
în dosarul returnat de Secretariatul Comisiei Centrale pentru Stabilirea
Despăgubirilor continuă să producă efecte, fiind incidentă procedura măsurilor
compensatorii sub formă de puncte prevăzută de capitolul III al Legii nr.
165/2013, cu modificările și completările ulterioare.
Decizia
nr. 2/2018 privind examinarea recursurilor în interesul legii formulate de
Colegiul de conducere al Curții de Apel Bacău, Colegiul de conducere al Curții
de Apel Brașov și Colegiul de conducere al Curții de Apel București cu privire
la o problemă de drept, ICCJ, Monitorul Oficial, Partea I nr. 463 din
05.06.2018
Cu referire la dispozițiile art.
249 din Codul de procedură penală (art. 163 din Codul de procedură penală de la
1968) și art. 2.345 din Codul civil, existența unui sechestru asigurător penal
asupra imobilelor unei persoane fizice sau juridice nu suspendă executarea
silită începută de un creditor ipotecar, al cărui drept de ipotecă asupra
acelorași bunuri a devenit opozabil terților anterior înființării măsurii
asigurătorii din procesul penal și nu determină nulitatea actelor de executare
ulterioare înființării măsurii asigurătorii din procesul penal asupra acelorași
bunuri.
Decizia
nr. 10/2018 privind examinarea sesizării formulate de Curtea de Apel Pitești -
Secția I civilă în Dosarul nr. 984/109/2016* privind pronunțarea unei hotărâri
prealabile referitoare la următoarea chestiune de drept, ICCJ, Monitorul
Oficial, Partea I nr. 464 din 05.06.2018
Dispozițiile art. 1 alin. (1) din
Legea nr. 8/2006 privind instituirea indemnizației pentru pensionarii
sistemului public de pensii, membri ai uniunilor de creatori legal constituite
și recunoscute ca persoane juridice de utilitate publică, republicată, se
interpretează în sensul că în categoria pensionarilor sistemului public de
pensii (în accepțiunea acestei prevederi legale) nu intră și pensionarii
sistemului pensiilor militare de stat (Legea nr. 223/2015 privind pensiile
militare de stat, cu modificările și completările ulterioare).
Comentarii