![]() |
Photo by Anita Austvika on Unsplash |
Decizia nr. 10/2018 privind
examinarea sesizării prin care Curtea de Apel Suceava - Secţia penală şi pentru
cauze cu minori solicită pronunţarea unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea
de principiu a unei chestiuni de drept , În vigoare de la 24 octombrie 2018, Publicat
în Monitorul Oficial, Partea I nr. 894 din 24 octombrie 2018.
În interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 16 alin.
(1) din Legea nr. 194/2011 stabileşte că:
Procurarea de
produse susceptibile de a avea efecte psihoactive constituie o operaţiune cu
produse în sensul art. 2 lit. b) din Legea nr. 194/2011 şi intră sub incidenţa
dispoziţiilor art. 16 alin. (1) din acelaşi act normativ în ipoteza în care
este efectuată în cadrul unei activităţi de import, export ori intermediere de
produse.
Procurarea de
produse susceptibile de a avea efecte psihoactive de către consumatorul final
în vederea consumului propriu, efectuată exclusiv în acest scop, nu constituie
operaţiune cu produse în sensul art. 2 lit. b) din Legea nr. 194/2011 şi nu
intră sub incidenţa dispoziţiilor art. 16 alin. (1) din acelaşi act normativ.
Curtea de Apel Braşov - Sentinţă
civilă nr. 113/2016 din 11 iulie 2018, Sentinţa nr. 113/2016 , În vigoare de la
23 octombrie 2018, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 890 din 23
octombrie 2018,
Anulează în parte Ordinul nr. 1.340/2015 emis de directorul
general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară în privinţa
pct. 36, 48 şi 53.
Dincolo de dispoziția seacă a instanței este o mare victorie
în fața sistemului birocratizat și ineficient al cărții funciare. În fapt s-a
dispus că la conversia cărților funciare în format electronic se vor aplica
regulile primei înscrieri în cartea funciară. În contradicție cu practica ANCPI
care solicita de fapt să se preia cărțile funciare vechi, cu actualizarea
coordonatelor, acolo unde existau cărți funciare (Ardeal). Desigur această
situație punea mari probleme de corelare între situația actuală și datele din
vechile cărți funciare. Soluția aplicării regulilor de la prima înscriere e mai
facilă pentru solicitanții înscrierii unor drepturi reale.
Ordonanţa de urgenţă nr. 92/2018
pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul justiţiei, În
vigoare de la 16 octombrie 2018, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr.
874 din 16 octombrie 2018
Dispozițiile privitoare la judecarea apelurilor în complet
format din 3 judecători se aplică apelurilor formulate în procese pornite
începând cu data de 1 ianuarie 2020. În procesele pornite începând cu data
intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă şi până la data de 31
decembrie 2019 inclusiv, apelurile se judecă în complet format din 2 judecători.
În cauzele penale, dispoziţiile art. 54 alin. (2) din Legea
nr. 304/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
privitoare la judecarea apelurilor în complet format din 3 judecători se aplică
la judecarea apelurilor în cauzele care au fost înregistrate în primă instanţă
începând cu 1 ianuarie 2020. Apelurile formulate în cauzele penale înregistrate
în primă instanţă începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de
urgenţă şi până la data de 31 decembrie 2019 inclusiv, se judecă în complet
format din 2 judecători.
Ordinul nr. 1581/2018 privind
aprobarea formularelor standard ale proceselor-verbale intermediare de evaluare
aferente procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de
achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a
contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii În vigoare de la 22 octombrie 2018, Publicat
în Monitorul Oficial, Partea I nr. 885 din 22 octombrie 2018.
Ordinul nr. 692/2018 privind
aprobarea definirii categoriei "client protejat" , În vigoare de la
19 octombrie 2018, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 883 din 19
octombrie 2018.
" Sunt clienţi protejaţi toţi clienţii casnici
racordaţi la o reţea de distribuţie a gazelor naturale, precum şi următoarele
categorii de clienţi finali:
a) întreprinderile
mici şi mijlocii, racordate la reţelele de distribuţie a gazelor naturale;
b) prestatorii de
servicii sociale esenţiale care au legătură cu asistenţa medicală, asistenţa
socială esenţială, de urgenţă, de securitate, cu educaţia sau cu administraţia
publică, racordate la reţelele de distribuţie sau la Sistemul Naţional de
Transport al gazelor naturale;
c) producătorii de
energie termică, care nu pot funcţiona cu alţi combustibili decât gazele
naturale şi care furnizează energie termică clienţilor casnici,
întreprinderilor mici sau mijlocii şi/sau prestatorilor de servicii de
asistenţă medicală, asistenţă socială esenţială, de urgenţă, de securitate sau
prestatorii de servicii care au legătură cu educaţia sau cu administraţia publică."
Regulamentul de atestare a producătorilor din industria mobile, din
02.10.2018, În vigoare de la 18 octombrie 2018, Publicat în Monitorul Oficial,
Partea I nr. 879 din 18 octombrie 2018. Aprobat prin ordinul nr. 946/2018
Art. 13. - (1) În vederea obţinerii certificatului de
atestare, persoanele juridice au obligaţia de a depune la APMR o documentaţie,
care trebuie să cuprindă următoarele:
a) cererea de
atestare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4;
b) declaraţie
notarială sau declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al
persoanei juridice sau împuternicitului acestuia, din care să rezulte că
documentele depuse în vederea obţinerii certificatului de atestare sunt
conforme cu originalul;
c) copie de pe
încheierea judecătorului delegat sau, după caz, hotărârea judecătorească
irevocabilă privind înregistrarea persoanei juridice, certificată sub semnătură
şi ştampilă de reprezentantul legal al acesteia;
d) copie de pe
certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului, certificată sub
semnătură şi ştampilă de reprezentantul legal al persoanei juridice;
e) situaţia
asigurării cu personal de specialitate angajat pe durata de valabilitate a
certificatului de atestare pentru activitatea de fabricare a mobilei,
certificată sub semnătură şi ştampilă de reprezentantul legal al persoanei
juridice, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5, şi copia contractului
individual de muncă înregistrat în registrul de evidenţă al persoanei juridice
respective şi copie a registrului din care să rezulte angajarea personalului de
specialitate;
f) copie de pe
diplomele de absolvire/licenţă ale personalului de specialitate cu studii medii
sau superioare, certificată sub semnătură şi ştampilă de reprezentantul legal
al persoanei juridice;
g) situaţia
asigurării cu utilaje specifice activităţii de fabricarea mobilei, certificată
sub semnătură şi ştampilă de reprezentantul legal al acesteia, aflate în
proprietate, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6;
h) declaraţie pe
propria răspundere a administratorului cu privire la volumul mediu anual de
lemn fasonat prelucrat în instalaţii proprii în ultimii 3 ani conform modelului
prevăzut în anexa nr. 8 la prezentul regulament;
i) calculul
capacităţii anuale de prelucrare a lemnului fasonat, cu luarea în considerare a
criteriilor de atestare prevăzute la art. 15;
j) cazierul
judiciar pentru administratorul persoanei juridice, din care să rezulte că nu a
fost condamnat pentru fapte privind activitatea profesională specifică
sectorului;
k) documentul care
dovedeşte achitarea tarifului stabilit pentru atestare, potrivit prevederilor
art. 12 alin. (3);
l) certificat
constatator de la registrul comerţului - format extins.
m) nomenclatorul de
produse realizate şi imagini ale acestora;
(2) Personalul de
specialitate angajat în cadrul persoanelor juridice poate fi: tâmplar, maistru,
tehnician, subinginer, inginer în domeniul prelucrărilor fizico-mecanice ale
lemnului.
(3) În cazul
persoanelor cu studii medii sau superioare de specialitate în domeniul
prelucrărilor fizico-mecanice ale lemnului care au calitatea de asociat sau
administrator în cadrul persoanei juridice care solicită atestarea nu mai este
necesară copia contractului individual de muncă.
(4) Personalul de
specialitate prevăzut la alin. (2) poate fi angajat în cadrul a cel mult două
persoane juridice atestate pentru activitatea din domeniul industriei mobilei.
Regulamentul este vădit necorelat cu legislația în vigoare.
Oare cei de la Ministerul Apelor și Pădurilor să nu fi auzit că nu mai există
judecător delegat?
Instrucţiunile privind depunerea
online a declaraţiilor privind situaţia achiziţiilor şi livrărilor de produse
accizabile utilizând aplicaţia EMCS-RO STOCURI, din 24.09.2018 , În vigoare de
la 17 octombrie 2018, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 875 din 17
octombrie 2018. Aprobat prin Ordinul nr. 2346/2018.
Ordinul nr. 1179/2018 pentru
modificarea şi completarea Normelor metodologice privind eliberarea
certificatelor de clasificare a structurilor de primire turistice cu funcţiuni
de cazare şi alimentaţie publică, a licenţelor şi brevetelor de turism, aprobate
prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Turism nr. 65/2013, În
vigoare de la 19 octombrie 2018, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr.
882 din 19 octombrie 2018.
Decizia nr. 161/2018 privind
aprobarea Procedurii de efectuare a investigaţiilor , În vigoare de la 23
octombrie 2018, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 892 din 23
octombrie 2018.
Decizia nr. 15/2018 privind
examinarea recursului în interesul legii declarat de procurorul general al Parchetului
de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie privind stabilirea instanţei
competente să soluţioneze cererile formulate de condamnaţi în timpul executării
pedepsei în situaţia în care, la momentul formulării acestora, persoana
condamnată se află tranzitoriu în alt loc de deţinere decât cel stabilit pentru
executarea pedepsei, conform art. 11 alin. (5) din Legea nr. 254/2013 privind
executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele
judiciare în cursul procesului penal, cu modificările şi completările
ulterioare, În vigoare de la 22 octombrie 2018, Publicat în Monitorul Oficial,
Partea I nr. 885 din 22 octombrie 2018.
Instanţa competentă să soluţioneze cererile formulate de
persoanele condamnate în cursul executării pedepsei este instanţa în a cărei
circumscripţie se află locul de deţinere la data formulării cererii, indiferent
dacă locul de deţinere este reprezentat de penitenciarul stabilit iniţial sau
de penitenciarul stabilit prin transferarea definitivă ori temporară a
persoanei condamnate.
Decizia nr. 17/2018 privind
examinarea recursului în interesul legii formulat de Colegiul de conducere al
Curţii de Apel Suceava privind interpretarea dispoziţiilor art. 129 alin. (2)
pct. 2, art. 129 alin. (3), art. 130 alin. (2) şi (3), art. 131, art. 136 alin.
(1), art. 200 alin. (2) din Codul de procedură civilă, în sensul de a stabili
dacă necompetenţa materială procesuală a secţiei/completului specializat este o
excepţie de ordine publică sau privată, În vigoare de la 16 octombrie 2018, Publicat
în Monitorul Oficial, Partea I nr. 872 din 16 octombrie 2018.
În interpretarea şi aplicarea unitară a dispoziţiilor art.
129 alin. (2) pct. 2, art. 129 alin. (3), art. 130 alin. (2) şi (3), art. 131,
art. 136 alin. (1), art. 200 alin. (2) din Codul de procedură civilă şi ale
art. 35 alin. (2) şi art. 36 alin. (3) din Legea nr. 304/2004, necompetenţa
materială procesuală a secţiei/completului specializat este de ordine
publică.
Comentarii