Treceți la conținutul principal

Comunicarea de date de la ANAF


ANAF si-a aprobat o noua procedură care trebuie respectată  în schimbul de informaţii între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi persoanele juridice de drept privat semnatare, precum şi a modalităţilor de acces în sistemele informatice dedicate.

(Ordinul nr. 146/2022 pentru aprobarea condiţiilor de furnizare a informaţiilor, modelului-cadru al protocolului de colaborare, procedurii privind schimbul de informaţii între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi persoanele juridice de drept privat semnatare, precum şi a modalităţilor de acces în sistemele informatice dedicate conform art. 701 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală)  

Persoana juridică de drept privat care are dreptul să acceseze informațiile ANAF  trebuie să se asigure că dispune de proceduri care asigură păstrarea în condiţii de siguranţă a datelor cu caracter personal şi sisteme informatice de securitate, auditate de către un auditor extern independent. 
Din raportul de audit trebuie să rezulte că sistemul informatic şi procedurile informatice aplicabile nu permit obţinerea de informaţii cu încălcarea prevederilor legale în materia datelor cu caracter personal şi care reprezintă secret fiscal.  
 Auditarea se face de către un auditor extern independent, astfel:  
   a) auditarea ex ante, este inclusă în documentaţia necesară încheierii protocolului;  
   b) auditarea ex post se efectuează anual, până la data de 31 martie a anului curent pentru anul precedent.  
    16/02/2022 - Derogare prin Ordin 146/2022.  
 Raportul auditorului va fi transmis în format electronic cu semnătură electronică calificată la adresele menţionate în protocol sau va fi depus letric la registratura generală a ANAF, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti, până la data de 15 aprilie a anului următor celui pentru care se face auditarea. Obligaţia de auditare se consideră îndeplinită şi prin:  
   a) prezentarea unui extras al unui raport de audit efectuat în cadrul obligaţiilor generale de auditare ale PJDP; sau  
   b) prin prezentarea unor certificări de calitate care acoperă cerinţele prevăzute la alin. (3) lit. c). Nedepunerea raportului sau altor certificări sau necertificarea că sistemele informatice ale PJDP şi procedurile aplicabile îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (3) lit. c) din prezentul articol conduce la rezilierea protocolului, ANAF notificând în acest sens PJDP.  
Prin excepţie de la prevederile menţionate mai sus, auditarea ex-post nu este obligatorie dacă PJDP este nou-înfiinţată, iar perioada de la semnarea protocolului până la sfârşitul anului este mai mică de 6 luni. De asemenea, este obligatorie depunerea unui nou raport de audit dacă sistemele informatice ale PJDP suferă modificări care pot diminua măsurile de securitate existente. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ANRE și GDPR, sau baba și ...

Photo by Claudio Schwarz on Unsplash Ordinul nr. 26/2025 privind modificarea şi completarea Regulamentului pentru acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul energiei electrice, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 6/2025 ne demonstrează modul „după ureche” de aplicare al  GDPR la nivelul autorităților publice.  Onorabila Autoritate, care se poate mândri cu performanța de a reglementa piața cu unele dintre cele mai mari prețuri la energie din Uniunea Europeană, dovedește că nici la GDPR nu se prea pricepe.  Prin Ordinul mai sus citat, Autoritatea publică un model de formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor personale, care ar trebui semnat de asociații și/sau administratorii unor entități reglementate de acea autoritate. Dar, în mod evident, această prelucrare a datelor personale este una care se realizează în temeiul unei obligații legale, pentru că așa cer normele ANRE, să fie prelucrate ...

V-ati dat datele medicale în timpul pandemiei? Guvernul le va păstra pentru toată durata vieții

Photo by Daniel Schludi on Unsplash  Guvernul României a emis Ordonanța nr.7/2025 pentru modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul sănătăţii. care printre altele la art. V vine cu o reglementare care își bate joc de tot ce înseamnă protecția datelor personale.  Și anume: „În vederea raportării şi supravegherii evoluţiei bolilor transmisibile, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale dezvoltă o nouă aplicaţie care va prelua toate datele înregistrate în aplicaţia informatică «Corona-forms».. .” Mai țineți minte că atunci când v-ați vaccinat sau vă făceați analize privind SARS-COVID semnați niște documente în care toată lumea se jura că datele dumneavoastră personale vor fi prelucrate numai în scopurile legate de combaterea pandemiei? Ei, uite că onorat guvernul s-a răzgândit și va prelua aceste date într-o altă aplicație, deși nu i-ați dat nicidecum acordul să facă asta, și nici ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...