Treceți la conținutul principal

Sistemele de tarifare rutieră electronică

 


Cateva lucruri de interes din Ordonanţa nr. 8/2022 privind interoperabilitatea sistemelor de tarifare rutieră electronică şi facilitarea schimbului transfrontalier de informaţii cu privire la neplata tarifelor rutiere 

Ordonanţă stabileşte cadrul general şi condiţiile care trebuie îndeplinite în vederea asigurării:  

   a) interoperabilităţii sistemelor de tarifare rutieră electronică pentru utilizarea infrastructurii rutiere de pe teritoriul României cu sistemele de tarifare rutieră electronică similare din Uniunea Europeană;  

   b) schimbului transfrontalier de informaţii privind vehiculele înmatriculate şi deţinătorii acestora, în cazul în care a fost constatată o neplată a tarifelor rutiere, de orice fel, în statele membre ale Uniunii Europene.  

 Prevederile prezentei ordonanţe nu se aplică:  

   a) sistemelor de tarifare rutieră care nu sunt electronice;  

   b) sistemelor de tarifare rutieră electronică de mică anvergură, strict locale, pentru care costurile de conformare cu cerinţele prezentei ordonanţe sunt disproporţionate în raport cu avantajele;  

   c) în cazul tarifelor de utilizare a elementelor infrastructurii rutiere stabilite în funcţie de perioada de utilizare a acesteia, cu excepţia schimbului transfrontalier de informaţii în cazul în care a fost constatată o neplată a acestor tarife;  

   d) în cazul tarifelor pentru utilizarea spaţiilor de parcare.  

 Interoperabilitatea sistemelor de tarifare rutieră electronică din România cu cele din celelalte state membre ale Uniunii Europene se realizează prin intermediul Serviciului european de taxare rutieră electronică, denumit în continuare SETRE, serviciu complementar serviciilor de tarifare rutieră electronică din acestea.  

Înregistrarea în România ca furnizor SETRE se face de către Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare în Informatică ICI Bucureşti, denumit în continuare ICI Bucureşti, şi se acordă numai persoanelor juridice înmatriculate în România, la solicitarea acestora, dacă îndeplinesc următoarele cerinţe:  

   a) deţin un certificat de conformitate a sistemului de management al calităţii pentru activitatea pe care o desfăşoară, în conformitate cu EN ISO 9001, acordat de către un organism de certificare acreditat;  

   b) dispun de echipamentul tehnic şi de declaraţia de conformitate CE sau certificatul care atestă conformitatea elementelor constitutive de interoperabilitate cu specificaţiile;  

   c) au competenţele necesare pentru furnizarea serviciilor de taxare rutieră electronică;  

   d) au o capacitate financiară corespunzătoare;  

   e) menţin un plan de gestionare globală a riscurilor, care este auditat cel puţin o dată la doi ani;  

   f) au o reputaţie bună.  

   (2) Procedura de înregistrare a furnizorilor SETRE se aprobă în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe prin ordin comun al secretarului general al Guvernului şi al ministrului transporturilor şi infrastructurii. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ANRE și GDPR, sau baba și ...

Photo by Claudio Schwarz on Unsplash Ordinul nr. 26/2025 privind modificarea şi completarea Regulamentului pentru acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul energiei electrice, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 6/2025 ne demonstrează modul „după ureche” de aplicare al  GDPR la nivelul autorităților publice.  Onorabila Autoritate, care se poate mândri cu performanța de a reglementa piața cu unele dintre cele mai mari prețuri la energie din Uniunea Europeană, dovedește că nici la GDPR nu se prea pricepe.  Prin Ordinul mai sus citat, Autoritatea publică un model de formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor personale, care ar trebui semnat de asociații și/sau administratorii unor entități reglementate de acea autoritate. Dar, în mod evident, această prelucrare a datelor personale este una care se realizează în temeiul unei obligații legale, pentru că așa cer normele ANRE, să fie prelucrate ...

V-ati dat datele medicale în timpul pandemiei? Guvernul le va păstra pentru toată durata vieții

Photo by Daniel Schludi on Unsplash  Guvernul României a emis Ordonanța nr.7/2025 pentru modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul sănătăţii. care printre altele la art. V vine cu o reglementare care își bate joc de tot ce înseamnă protecția datelor personale.  Și anume: „În vederea raportării şi supravegherii evoluţiei bolilor transmisibile, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale dezvoltă o nouă aplicaţie care va prelua toate datele înregistrate în aplicaţia informatică «Corona-forms».. .” Mai țineți minte că atunci când v-ați vaccinat sau vă făceați analize privind SARS-COVID semnați niște documente în care toată lumea se jura că datele dumneavoastră personale vor fi prelucrate numai în scopurile legate de combaterea pandemiei? Ei, uite că onorat guvernul s-a răzgândit și va prelua aceste date într-o altă aplicație, deși nu i-ați dat nicidecum acordul să facă asta, și nici ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...