Treceți la conținutul principal

Sistemele de tarifare rutieră electronică

 


Cateva lucruri de interes din Ordonanţa nr. 8/2022 privind interoperabilitatea sistemelor de tarifare rutieră electronică şi facilitarea schimbului transfrontalier de informaţii cu privire la neplata tarifelor rutiere 

Ordonanţă stabileşte cadrul general şi condiţiile care trebuie îndeplinite în vederea asigurării:  

   a) interoperabilităţii sistemelor de tarifare rutieră electronică pentru utilizarea infrastructurii rutiere de pe teritoriul României cu sistemele de tarifare rutieră electronică similare din Uniunea Europeană;  

   b) schimbului transfrontalier de informaţii privind vehiculele înmatriculate şi deţinătorii acestora, în cazul în care a fost constatată o neplată a tarifelor rutiere, de orice fel, în statele membre ale Uniunii Europene.  

 Prevederile prezentei ordonanţe nu se aplică:  

   a) sistemelor de tarifare rutieră care nu sunt electronice;  

   b) sistemelor de tarifare rutieră electronică de mică anvergură, strict locale, pentru care costurile de conformare cu cerinţele prezentei ordonanţe sunt disproporţionate în raport cu avantajele;  

   c) în cazul tarifelor de utilizare a elementelor infrastructurii rutiere stabilite în funcţie de perioada de utilizare a acesteia, cu excepţia schimbului transfrontalier de informaţii în cazul în care a fost constatată o neplată a acestor tarife;  

   d) în cazul tarifelor pentru utilizarea spaţiilor de parcare.  

 Interoperabilitatea sistemelor de tarifare rutieră electronică din România cu cele din celelalte state membre ale Uniunii Europene se realizează prin intermediul Serviciului european de taxare rutieră electronică, denumit în continuare SETRE, serviciu complementar serviciilor de tarifare rutieră electronică din acestea.  

Înregistrarea în România ca furnizor SETRE se face de către Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare în Informatică ICI Bucureşti, denumit în continuare ICI Bucureşti, şi se acordă numai persoanelor juridice înmatriculate în România, la solicitarea acestora, dacă îndeplinesc următoarele cerinţe:  

   a) deţin un certificat de conformitate a sistemului de management al calităţii pentru activitatea pe care o desfăşoară, în conformitate cu EN ISO 9001, acordat de către un organism de certificare acreditat;  

   b) dispun de echipamentul tehnic şi de declaraţia de conformitate CE sau certificatul care atestă conformitatea elementelor constitutive de interoperabilitate cu specificaţiile;  

   c) au competenţele necesare pentru furnizarea serviciilor de taxare rutieră electronică;  

   d) au o capacitate financiară corespunzătoare;  

   e) menţin un plan de gestionare globală a riscurilor, care este auditat cel puţin o dată la doi ani;  

   f) au o reputaţie bună.  

   (2) Procedura de înregistrare a furnizorilor SETRE se aprobă în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe prin ordin comun al secretarului general al Guvernului şi al ministrului transporturilor şi infrastructurii. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...