Treceți la conținutul principal

Obligatii în domeniul combaterii spălării banilor pentru agenti imobiliari de notificare activitate


Ordinul nr. 145/2022 privind aprobarea formei şi conţinutului notificării prevăzute la art. 30 indice 2 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative  

 Art. 1. -   (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin, se aprobă forma şi conţinutul notificării prevăzute la art. 302 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege.  

   (2) Forma şi conţinutul notificării sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.  

   Art. 2. -   Notificarea prevăzută la art. 1 se depune exclusiv electronic, prin intermediul platformei notificari.onpcsb.ro, de către următoarele entităţi raportoare:  

   a) furnizorii de servicii pentru societăţi sau fiducii, alţii decât cei prevăzuţi la art. 5 alin. (1) lit. e) şi f) din Lege, aşa cum sunt definiţi la art. 2 lit. l) din Lege - entităţi prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. g) din Lege;  

   b) furnizorii de servicii de schimb între monede virtuale şi monede fiduciare - entităţi prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. g1) din Lege;  

   c) furnizorii de portofele digitale - entităţi prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. g2) din Lege;  

   d) agenţii şi dezvoltatorii imobiliari, inclusiv atunci când acţionează în calitate de intermediari în închirierea de bunuri imobile, dar numai în ceea ce priveşte tranzacţiile pentru care valoarea chiriei lunare reprezintă echivalentul în lei a 10.000 de euro sau mai mult - entităţi prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. h) din Lege;  

   e) alte persoane care, în calitate de profesionişti, comercializează bunuri, inclusiv metale şi pietre preţioase, numai în măsura în care efectuează tranzacţii în numerar a căror limită minimă reprezintă echivalentul în lei a 10.000 de euro, indiferent dacă tranzacţia se execută printr-o singură operaţiune sau prin mai multe operaţiuni care au o legătură între ele - entităţi prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. i) din Lege;  

   f) persoanele care comercializează opere de artă sau care acţionează ca intermediari în comerţul de opere de artă, inclusiv atunci când această activitate este desfăşurată de galerii de artă şi case de licitaţii, în cazul în care valoarea tranzacţiei sau a unei serii de tranzacţii legate între ele reprezintă echivalentul în lei a 10.000 de euro sau mai mult - entităţi prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. j) din Lege;  

   g) persoanele care depozitează sau comercializează opere de artă sau care acţionează ca intermediari în comerţul cu opere de artă, atunci când această activitate este desfăşurată în zone libere, în cazul în care valoarea tranzacţiei sau a unei serii de tranzacţii legate între ele reprezintă echivalentul în lei a 10.000 de euro sau mai mult - entităţi prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. k) din Lege.  

   Art. 3. -   În vederea transmiterii notificării prevăzute la art. 1, entităţile raportoare încarcă în platformă următoarele informaţii:  

   a) datele de identificare;  

   b) datele de contact;  

   c) datele de identificare ale entităţii-mamă, dacă este cazul;  

   d) tipul notificării - începerea, suspendarea, încetarea activităţii sau în desfăşurarea activităţii;  

   e) activităţile pentru care se face notificarea;  

   f) data la care începe, se suspendă sau încetează activitatea sau data de la care este în desfăşurare activitatea;  

   g) statul de rezidenţă fiscală.  


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...