A fost adoptată Ordonanţa nr. 18/2022 privind autorizarea şi funcţionarea în România a reprezentanţelor societăţilor şi organizaţiilor economice străine
Art. 3. - (1) Autorizaţiile de funcţionare a reprezentanţelor societăţilor şi organizaţiilor economice străine se eliberează, la cererea acestora, de către Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, prin intermediul unei platforme electronice, pe o perioadă de minimum 1 an, cu posibilitate de prelungire pe aceeaşi perioadă.
(2) Pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare se achită o taxă de autorizare în sumă de 1.000 de euro/an, echivalentul în lei, la cursul Băncii Naţionale a României din data plăţii.
(3) Taxa de autorizare se achită la organul fiscal central competent în raza căruia îşi are sediul reprezentanţa.
Art. 4. - Societăţile şi organizaţiile economice străine reprezentate răspund, în condiţiile legii, pentru actele juridice şi activitatea reprezentanţelor lor în România.
Art. 5. - (1) Cererea prin care se solicită deschiderea unei reprezentanţe şi eliberarea autorizaţiei de funcţionare a unei reprezentanţe se completează electronic prin intermediul platformei electronice dedicate, se adresează Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului şi va cuprinde următoarele informaţii:
a) denumirea, sediul social şi codul de înregistrare fiscală ale entităţii străine;
b) obiectul de activitate al reprezentanţei, în conformitate cu obiectul de activitate al societăţii sau organizaţiei economice străine solicitante;
c) durata de funcţionare a reprezentanţei;
d) reprezentantul reprezentanţei în relaţiile cu terţii;
e) sediul reprezentanţei.
(2) La cererea de înregistrare se vor anexa următoarele documente:
a) documentul emis de autoritatea competentă din ţara în care îşi are sediul social societatea sau organizaţia economică străină, din care să rezulte datele de identificare şi de înregistrare ale societăţii sau organizaţiei economice străine, obiectul de activitate şi capitalul social, şi traducerea autorizată a acestui document cu semnătură electronică calificată sau avansată;
b) actul constitutiv sau alte acte doveditoare privind forma de organizare şi modul de funcţionare a societăţii sau organizaţiei şi o traducere autorizată a acestora cu semnătură electronică calificată sau avansată;
c) împuternicirea privind persoanele desemnate să reprezinte societatea sau organizaţia economică străină care a solicitat înregistrarea, cu traducere autorizată, după caz;
d) dovada plăţii taxei de autorizare în conformitate cu art. 3 alin. (2) şi (3);
e) o confirmare asupra bonităţii din partea băncii prin care societatea sau organizaţia îşi desfăşoară principalele operaţiuni financiare;
f) dovada existenţei sediului reprezentanţei pe teritoriul României pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de valabilitate a autorizaţiei sau cu perioada pentru care se solicită prelungirea autorizaţiei.
(3) Documentele redactate într-o limbă străină vor fi însoţite de traducerea autorizată a acestora.
Comentarii