Treceți la conținutul principal

Reprezentanțele societăților straine. Condiții de autorizare

 


A fost adoptată Ordonanţa nr. 18/2022 privind autorizarea şi funcţionarea în România a reprezentanţelor societăţilor şi organizaţiilor economice străine 


 Art. 3. -   (1) Autorizaţiile de funcţionare a reprezentanţelor societăţilor şi organizaţiilor economice străine se eliberează, la cererea acestora, de către Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, prin intermediul unei platforme electronice, pe o perioadă de minimum 1 an, cu posibilitate de prelungire pe aceeaşi perioadă.  

   (2) Pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare se achită o taxă de autorizare în sumă de 1.000 de euro/an, echivalentul în lei, la cursul Băncii Naţionale a României din data plăţii.  

   (3) Taxa de autorizare se achită la organul fiscal central competent în raza căruia îşi are sediul reprezentanţa.  

   Art. 4. -   Societăţile şi organizaţiile economice străine reprezentate răspund, în condiţiile legii, pentru actele juridice şi activitatea reprezentanţelor lor în România.  

   Art. 5. -   (1) Cererea prin care se solicită deschiderea unei reprezentanţe şi eliberarea autorizaţiei de funcţionare a unei reprezentanţe se completează electronic prin intermediul platformei electronice dedicate, se adresează Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului şi va cuprinde următoarele informaţii:  

   a) denumirea, sediul social şi codul de înregistrare fiscală ale entităţii străine;  

   b) obiectul de activitate al reprezentanţei, în conformitate cu obiectul de activitate al societăţii sau organizaţiei economice străine solicitante;  

   c) durata de funcţionare a reprezentanţei;  

   d) reprezentantul reprezentanţei în relaţiile cu terţii;  

   e) sediul reprezentanţei.  

   (2) La cererea de înregistrare se vor anexa următoarele documente:  

   a) documentul emis de autoritatea competentă din ţara în care îşi are sediul social societatea sau organizaţia economică străină, din care să rezulte datele de identificare şi de înregistrare ale societăţii sau organizaţiei economice străine, obiectul de activitate şi capitalul social, şi traducerea autorizată a acestui document cu semnătură electronică calificată sau avansată;  

   b) actul constitutiv sau alte acte doveditoare privind forma de organizare şi modul de funcţionare a societăţii sau organizaţiei şi o traducere autorizată a acestora cu semnătură electronică calificată sau avansată;  

   c) împuternicirea privind persoanele desemnate să reprezinte societatea sau organizaţia economică străină care a solicitat înregistrarea, cu traducere autorizată, după caz;  

   d) dovada plăţii taxei de autorizare în conformitate cu art. 3 alin. (2) şi (3);  

   e) o confirmare asupra bonităţii din partea băncii prin care societatea sau organizaţia îşi desfăşoară principalele operaţiuni financiare;  

   f) dovada existenţei sediului reprezentanţei pe teritoriul României pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de valabilitate a autorizaţiei sau cu perioada pentru care se solicită prelungirea autorizaţiei.  

   (3) Documentele redactate într-o limbă străină vor fi însoţite de traducerea autorizată a acestora.  

Reprezentanţa efectuează în numele societăţii sau al organizaţiei economice străine numai acte juridice şi activităţi conforme cu obiectul de activitate stabilit prin autorizaţia de funcţionare. Reprezentanţa nu desfăşoară activităţi economice în nume propriu. Reprezentanţele şi personalul acestora îşi desfăşoară activitatea cu respectarea dispoziţiilor legale din România. 
Prin derogare de la dispoziţiile art. 1.373 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, societăţile şi organizaţiile economice străine răspund în solidar cu angajaţii încadraţi la reprezentanţe pentru daunele rezultate din faptele ilicite comise de aceştia în exercitarea activităţii sau în legătură cu exercitarea acesteia.
Societăţile sau organizaţiile economice străine reprezentate în România au obligaţia să comunice Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului eventualele modificări survenite în legătură cu datele înscrise pe autorizaţia de funcţionare a reprezentanţei, precum şi cu privire la statutul juridic, obiectul de activitate, capitalul social sau sediul firmei străine, în termen de 30 de zile de la data survenirii acestor modificări, şi să solicite, dacă este cazul, modificarea autorizaţiei de funcţionare, conform modificărilor apărute.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ANRE și GDPR, sau baba și ...

Photo by Claudio Schwarz on Unsplash Ordinul nr. 26/2025 privind modificarea şi completarea Regulamentului pentru acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul energiei electrice, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 6/2025 ne demonstrează modul „după ureche” de aplicare al  GDPR la nivelul autorităților publice.  Onorabila Autoritate, care se poate mândri cu performanța de a reglementa piața cu unele dintre cele mai mari prețuri la energie din Uniunea Europeană, dovedește că nici la GDPR nu se prea pricepe.  Prin Ordinul mai sus citat, Autoritatea publică un model de formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor personale, care ar trebui semnat de asociații și/sau administratorii unor entități reglementate de acea autoritate. Dar, în mod evident, această prelucrare a datelor personale este una care se realizează în temeiul unei obligații legale, pentru că așa cer normele ANRE, să fie prelucrate ...

V-ati dat datele medicale în timpul pandemiei? Guvernul le va păstra pentru toată durata vieții

Photo by Daniel Schludi on Unsplash  Guvernul României a emis Ordonanța nr.7/2025 pentru modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul sănătăţii. care printre altele la art. V vine cu o reglementare care își bate joc de tot ce înseamnă protecția datelor personale.  Și anume: „În vederea raportării şi supravegherii evoluţiei bolilor transmisibile, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale dezvoltă o nouă aplicaţie care va prelua toate datele înregistrate în aplicaţia informatică «Corona-forms».. .” Mai țineți minte că atunci când v-ați vaccinat sau vă făceați analize privind SARS-COVID semnați niște documente în care toată lumea se jura că datele dumneavoastră personale vor fi prelucrate numai în scopurile legate de combaterea pandemiei? Ei, uite că onorat guvernul s-a răzgândit și va prelua aceste date într-o altă aplicație, deși nu i-ați dat nicidecum acordul să facă asta, și nici ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...