Treceți la conținutul principal

Reprezentanțele societăților straine. Condiții de autorizare

 


A fost adoptată Ordonanţa nr. 18/2022 privind autorizarea şi funcţionarea în România a reprezentanţelor societăţilor şi organizaţiilor economice străine 


 Art. 3. -   (1) Autorizaţiile de funcţionare a reprezentanţelor societăţilor şi organizaţiilor economice străine se eliberează, la cererea acestora, de către Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, prin intermediul unei platforme electronice, pe o perioadă de minimum 1 an, cu posibilitate de prelungire pe aceeaşi perioadă.  

   (2) Pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare se achită o taxă de autorizare în sumă de 1.000 de euro/an, echivalentul în lei, la cursul Băncii Naţionale a României din data plăţii.  

   (3) Taxa de autorizare se achită la organul fiscal central competent în raza căruia îşi are sediul reprezentanţa.  

   Art. 4. -   Societăţile şi organizaţiile economice străine reprezentate răspund, în condiţiile legii, pentru actele juridice şi activitatea reprezentanţelor lor în România.  

   Art. 5. -   (1) Cererea prin care se solicită deschiderea unei reprezentanţe şi eliberarea autorizaţiei de funcţionare a unei reprezentanţe se completează electronic prin intermediul platformei electronice dedicate, se adresează Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului şi va cuprinde următoarele informaţii:  

   a) denumirea, sediul social şi codul de înregistrare fiscală ale entităţii străine;  

   b) obiectul de activitate al reprezentanţei, în conformitate cu obiectul de activitate al societăţii sau organizaţiei economice străine solicitante;  

   c) durata de funcţionare a reprezentanţei;  

   d) reprezentantul reprezentanţei în relaţiile cu terţii;  

   e) sediul reprezentanţei.  

   (2) La cererea de înregistrare se vor anexa următoarele documente:  

   a) documentul emis de autoritatea competentă din ţara în care îşi are sediul social societatea sau organizaţia economică străină, din care să rezulte datele de identificare şi de înregistrare ale societăţii sau organizaţiei economice străine, obiectul de activitate şi capitalul social, şi traducerea autorizată a acestui document cu semnătură electronică calificată sau avansată;  

   b) actul constitutiv sau alte acte doveditoare privind forma de organizare şi modul de funcţionare a societăţii sau organizaţiei şi o traducere autorizată a acestora cu semnătură electronică calificată sau avansată;  

   c) împuternicirea privind persoanele desemnate să reprezinte societatea sau organizaţia economică străină care a solicitat înregistrarea, cu traducere autorizată, după caz;  

   d) dovada plăţii taxei de autorizare în conformitate cu art. 3 alin. (2) şi (3);  

   e) o confirmare asupra bonităţii din partea băncii prin care societatea sau organizaţia îşi desfăşoară principalele operaţiuni financiare;  

   f) dovada existenţei sediului reprezentanţei pe teritoriul României pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de valabilitate a autorizaţiei sau cu perioada pentru care se solicită prelungirea autorizaţiei.  

   (3) Documentele redactate într-o limbă străină vor fi însoţite de traducerea autorizată a acestora.  

Reprezentanţa efectuează în numele societăţii sau al organizaţiei economice străine numai acte juridice şi activităţi conforme cu obiectul de activitate stabilit prin autorizaţia de funcţionare. Reprezentanţa nu desfăşoară activităţi economice în nume propriu. Reprezentanţele şi personalul acestora îşi desfăşoară activitatea cu respectarea dispoziţiilor legale din România. 
Prin derogare de la dispoziţiile art. 1.373 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, societăţile şi organizaţiile economice străine răspund în solidar cu angajaţii încadraţi la reprezentanţe pentru daunele rezultate din faptele ilicite comise de aceştia în exercitarea activităţii sau în legătură cu exercitarea acesteia.
Societăţile sau organizaţiile economice străine reprezentate în România au obligaţia să comunice Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului eventualele modificări survenite în legătură cu datele înscrise pe autorizaţia de funcţionare a reprezentanţei, precum şi cu privire la statutul juridic, obiectul de activitate, capitalul social sau sediul firmei străine, în termen de 30 de zile de la data survenirii acestor modificări, şi să solicite, dacă este cazul, modificarea autorizaţiei de funcţionare, conform modificărilor apărute.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...