Treceți la conținutul principal

Serviciile de îngrijiri la domiciliu



Ordinul nr. 2520/2022 pentru aprobarea Normelor de funcţionare şi autorizare a serviciilor de îngrijiri la domiciliu  


Serviciile de îngrijiri la domiciliu, care pot fi asigurate de persoane juridice şi fizice, sunt următoarele:  

   1. evaluarea iniţială: preluarea pacientului în maximum 48 de ore de la solicitare, stabilirea planului detaliat de îngrijiri la domiciliu, împreună cu medicul care le-a recomandat, consilierea şi instruirea pacientului şi a familiei;  

   2. evaluarea de etapă, la o lună pentru cazurile acute, la 6 luni pentru cazurile cronice şi ori de câte ori este necesar, dacă planul de îngrijiri la domiciliu cuprinde precizări în acest sens;  

   3. monitorizarea parametrilor fiziologici: temperatură, respiraţie, puls, tensiune arterială, diureză, scaun;  

   4. toaleta pacientului cu probleme medicale şi/sau imobilizat:  

   a) toaletă parţială;  

   b) toaletă totală, la pat;  

   c). toaletă totală, la baie, cu ajutorul dispozitivelor de susţinere;  

   5. manevre terapeutice:  

   a) administrarea medicamentelor;  

   b) măsurarea glicemiei;  

   c) recoltarea produselor biologice, cu respectarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.  

   d) clismă cu scop evacuator;  

   e) clismă cu scop terapeutic;  

   f) alimentarea artificială pe sondă gastrică sau nazogastrică şi pe gastrostomă;  

   g) alimentarea pasivă a bolnavilor cu tulburări de deglutiţie;  

   h) spălătură vaginală;  

   i) masajul limfedemului;  

   j) efectuarea de mobilizare, masaj, aplicaţii medicamentoase, utilizarea colacilor de cauciuc şi a rulourilor pentru evitarea escarelor de decubit*);  

   k) schimbarea poziţiei, tapotaj, gimnastică respiratorie pentru evitarea complicaţiilor pulmonare*);  

   l) montarea/schimbarea sondei vezicale;  

   m) efectuarea de mobilizare, masaj, bandaj compresiv, aplicaţii medicamentoase pentru evitarea complicaţiilor vasculare la membrele inferioare*);  

   *) Se aplică pentru bolnavii imobilizaţi la pat; implică şi instruirea pacientului sau a familiei.

  

   6. tehnici de îngrijire chirurgicală:  

   a) îngrijirea plăgilor simple şi suprainfectate;  

   b) îngrijirea escarelor multiple;  

   c) îngrijirea tubului de dren;  

   d) îngrijirea canulei traheale;  

   e) suprimarea firelor;  

   f) îngrijirea stomelor şi fistulelor;  

   g) evaluarea manuală a fecaloamelor;  

   h) sondajul vezical**) cu sondă permanentă şi cu scop evacuator;  

   **) Implică obligatoriu toaleta locală genitală şi schimbarea sondei fixe la 6 zile.

  

   i) aplicarea condomului urinar;  

   7. monitorizarea dializei peritoneale;  

   8. fizioterapia (doar procedurile care se pot efectua la domiciliu);  

   9. logopedia individuală;  

   10. examinare şi evaluare psihologică;  

   11. alte servicii recomandate de medicul specialist sau de medicul de familie, aflate în competenţa furnizorului de îngrijiri la domiciliu.  



Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti autorizează furnizorii de îngrijiri la domiciliu, în baza declaraţiei pe propria răspundere, care se încadrează în următoarele criterii: 


   a) existenţa în actul/documentul de înfiinţare a menţiunilor exprese privind furnizarea de îngrijiri la domiciliu ca obiect de activitate; 

   b) existenţa personalului de specialitate conform prevederilor art. 6; 

   c) existenţa fişei postului pentru fiecare persoană angajată, cu precizarea nivelului de pregătire profesională, a competenţelor şi a atribuţiilor; 

   d) existenţa sediului pentru dispecerat de îngrijiri la domiciliu; 

   e) existenţa dotărilor pentru păstrarea şi accesarea documentelor medicale şi de comunicare, specifice domeniului de activitate. 

   Art. 11. -   Documentele necesare în vederea autorizării în baza declaraţiei pe propria răspundere a persoanelor juridice sau fizice care asigură îngrijirile la domiciliu sunt următoarele: 

   a) cerere pentru emiterea autorizaţiei de funcţionare pentru serviciile de îngrijiri la domiciliu, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin; 

   b) declaraţia pe propria răspundere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin; 

   c) statutul unităţii, alte documente constitutive, certificat constatator cu menţionarea punctului de lucru, după caz; 

   d) documente care atestă dobândirea personalităţii juridice, pentru asociaţii şi fundaţii, după caz; 

   e) dovada înregistrării în registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, după caz; 

   f) documente privind deţinerea legală a sediului dispeceratului pentru îngrijiri la domiciliu (situaţie juridică, schiţă, plan de amplasare în zonă); 

   g) regulamentul de organizare şi funcţionare; 

   h) organigrama serviciului de îngrijiri la domiciliu; 

   i) documente privind codul fiscal, certificat de înregistrare fiscală; 

   j) lista personalului angajat în serviciul de îngrijiri la domiciliu (+ copie REVISAL sau copie contracte de muncă/prestări servicii); 

   k) dovada pregătirii profesionale/documente de liberă practică (avize anuale) pentru personalul care asigură îngrijirile la domiciliu (copie); 

   l) lista dotărilor existente; 

   m) alte documente, după caz, solicitate în mod oficial. 

   Art. 12. -   Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti emit autorizaţia de funcţionare pentru furnizorii de îngrijiri la domiciliu, în termen de 20 de zile lucrătoare de la data depunerii documentaţiei 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...