![]() |
Photo by Dylan Shaw on Unsplash |
Curtea de Justiție a Uniunii Europene a răsouns recent într-o întrebare preliminară privind cazul Booking.com BV and Booking.com (Deutschland) GmbH v 25hours Hotel Company Berlin GmbH and Others.
CJUE deja a mai abordat problema clauzelor conținute în contractele dintre Booking.com și funizorii de servicii de cazare, arătând că sunt împotriva liberei concurențe clauzele impuse de Booking.com prin care era interzis pentru furnizorii de servicii de cazare să ofere, pin alți agenți, prețuri mai scăzute decât cele ofeite prin platforma Booking.com.
Urmare acelei hotărâri, Booking.com a modificat contractele, aplicând o clauză mai restrânsă, prin care interzicea doar furnizorului de servicii de cazare să ofere el însuși, direct, prețuri mai scăzute decât cele oferite prin platforma Booking.com.
Și această clauză a ajuns în fața instanțelor din Germania, fiind reclamat că este o clauză care restrânge concurența. Și de aici întrebarea preliminară ajunsă în fața CJUE. Restrânge sau nu o astfel de clauză concurența?
CJUE a analizat apărarea făcută de Booking.com, care susținea în principal, că o astfel de clauză este justificată pentru a împiedica pe furnizorii de servicii de cazare să fraudeze pe Booking.com, folosindu-se gratuit de expunerea pe care o oferă Booking.com pentru serviciile lor. CJUE a reținut că această clauză, deși este mai puțin restrictivă deât clauza analizată anterior, și s-au prezentat argumente privind necesitatea ei din perspectiva succesului financiar al platformei, nu este absolut necesară pentru funcționarea platfomei Booking.com.
Comentarii