Treceți la conținutul principal

Raportare contracte de aigurare de viață

Photo by Glenn Carstens-Peters on Unsplash

A apărut ordinul ANAF nr. 7.158/2024 / 1/2025/2024 privind raportarea informaţiilor conform art. 61 indice 2 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală  anume privind  asigurările de viaţă şi alte produse financiare contractate de persoanele fizice rezidente.


Pentru cine nu știe de ce ANAF a prins grijă de asigurările dumneavoastră, motivul e simplu: pentru procedurile de executare silită, era o sursă de bani care scăpa vizorului ANAF.

Teoretic aceste informații ar trebui să se afle la o altă entitate a statului, ASF, dar, vă dați seama, că ar fi muncă în plus pentru „colegi”. Așa că s-a mai pus în cârca privaților încă o raportare.


Obligația de raportare revine următorilor:

a) sectorul asigurări-reasigurări: societăţi de asigurare persoane juridice române cu sediul în România, indiferent de forma juridică, precum şi sucursale din România aparţinând societăţilor de asigurare cu sediul în state terţe sau în alte state membre, care desfăşoară activitate de asigurări de viaţă pe teritoriul României în condiţiile legii;  

   b) sectorul instrumente şi investiţii financiare:  

   (i) societăţi de servicii de investiţii financiare (S.S.I.F.) care prestează serviciul auxiliar prevăzut la pct. 1 al secţiunii B din anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018 privind pieţele de instrumente financiare, cu modificările şi completările ulterioare;  

   (ii) instituţii de credit care prestează serviciul auxiliar prevăzut la pct. 1 al secţiunii B din anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare, cu alte instrumente financiare decât cele prevăzute la art. 2 alin. (3) din Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare;  

   (iii) sucursale înfiinţate în România ale firmelor de investiţii din state membre care prestează serviciul auxiliar prevăzut la pct. 1 al secţiunii B din anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare;  

   (iv) sucursale înfiinţate în România ale instituţiilor de credit din state membre care prestează serviciul auxiliar prevăzut la pct. 1 al secţiunii B din anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare, cu alte instrumente financiare decât cele prevăzute la art. 2 alin. (3) din Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare;  

   (v) sucursale înfiinţate în România ale societăţilor din ţări terţe care prestează serviciul auxiliar prevăzut la pct. 1 al secţiunii B din anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare;  

   (vi) depozitari centrali;  

   (vii) societăţi de administrare a investiţiilor (S.A.I.), astfel cum sunt definite la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare şi societăţile de administrare a investiţiilor, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 10/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi administratori de fonduri de investiţii alternative (A.F.I.A.), astfel cum sunt definiţi la art. 3 pct. 2 din Legea nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiţii alternative, cu modificările şi completările ulterioare;  

   (viii) societăţi de investiţii autoadministrate, astfel cum sunt prevăzute la art. 74 alin. (1), art. 75 alin. (1) şi (2) şi art. 76 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2012, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 10/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi fonduri de investiţii alternative de tip societate administrate intern (F.I.A.S. administrate intern), astfel cum sunt prevăzute la art. 19 din Legea nr. 243/2019 privind reglementarea fondurilor de investiţii alternative şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;  

   (ix) sucursale din România aparţinând S.A.I./A.F.I.A./societăţilor de investiţii autoadministrate/F.I.A.S. administrate intern din alte state membre sau ţări terţe care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României în conformitate cu prevederile actelor normative menţionate la pct. (vii) şi (viii).  


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

ANRE și GDPR, sau baba și ...

Photo by Claudio Schwarz on Unsplash Ordinul nr. 26/2025 privind modificarea şi completarea Regulamentului pentru acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul energiei electrice, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 6/2025 ne demonstrează modul „după ureche” de aplicare al  GDPR la nivelul autorităților publice.  Onorabila Autoritate, care se poate mândri cu performanța de a reglementa piața cu unele dintre cele mai mari prețuri la energie din Uniunea Europeană, dovedește că nici la GDPR nu se prea pricepe.  Prin Ordinul mai sus citat, Autoritatea publică un model de formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor personale, care ar trebui semnat de asociații și/sau administratorii unor entități reglementate de acea autoritate. Dar, în mod evident, această prelucrare a datelor personale este una care se realizează în temeiul unei obligații legale, pentru că așa cer normele ANRE, să fie prelucrate ...

V-ati dat datele medicale în timpul pandemiei? Guvernul le va păstra pentru toată durata vieții

Photo by Daniel Schludi on Unsplash  Guvernul României a emis Ordonanța nr.7/2025 pentru modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul sănătăţii. care printre altele la art. V vine cu o reglementare care își bate joc de tot ce înseamnă protecția datelor personale.  Și anume: „În vederea raportării şi supravegherii evoluţiei bolilor transmisibile, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale dezvoltă o nouă aplicaţie care va prelua toate datele înregistrate în aplicaţia informatică «Corona-forms».. .” Mai țineți minte că atunci când v-ați vaccinat sau vă făceați analize privind SARS-COVID semnați niște documente în care toată lumea se jura că datele dumneavoastră personale vor fi prelucrate numai în scopurile legate de combaterea pandemiei? Ei, uite că onorat guvernul s-a răzgândit și va prelua aceste date într-o altă aplicație, deși nu i-ați dat nicidecum acordul să facă asta, și nici ...