Photo by Glenn Carstens-Peters on Unsplash |
A apărut ordinul ANAF nr. 7.158/2024 / 1/2025/2024 privind raportarea informaţiilor conform art. 61 indice 2 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală anume privind asigurările de viaţă şi alte produse financiare contractate de persoanele fizice rezidente.
Pentru cine nu știe de ce ANAF a prins grijă de asigurările dumneavoastră, motivul e simplu: pentru procedurile de executare silită, era o sursă de bani care scăpa vizorului ANAF.
Teoretic aceste informații ar trebui să se afle la o altă entitate a statului, ASF, dar, vă dați seama, că ar fi muncă în plus pentru „colegi”. Așa că s-a mai pus în cârca privaților încă o raportare.
Obligația de raportare revine următorilor:
a) sectorul asigurări-reasigurări: societăţi de asigurare persoane juridice române cu sediul în România, indiferent de forma juridică, precum şi sucursale din România aparţinând societăţilor de asigurare cu sediul în state terţe sau în alte state membre, care desfăşoară activitate de asigurări de viaţă pe teritoriul României în condiţiile legii;
b) sectorul instrumente şi investiţii financiare:
(i) societăţi de servicii de investiţii financiare (S.S.I.F.) care prestează serviciul auxiliar prevăzut la pct. 1 al secţiunii B din anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018 privind pieţele de instrumente financiare, cu modificările şi completările ulterioare;
(ii) instituţii de credit care prestează serviciul auxiliar prevăzut la pct. 1 al secţiunii B din anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare, cu alte instrumente financiare decât cele prevăzute la art. 2 alin. (3) din Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
(iii) sucursale înfiinţate în România ale firmelor de investiţii din state membre care prestează serviciul auxiliar prevăzut la pct. 1 al secţiunii B din anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
(iv) sucursale înfiinţate în România ale instituţiilor de credit din state membre care prestează serviciul auxiliar prevăzut la pct. 1 al secţiunii B din anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare, cu alte instrumente financiare decât cele prevăzute la art. 2 alin. (3) din Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
(v) sucursale înfiinţate în România ale societăţilor din ţări terţe care prestează serviciul auxiliar prevăzut la pct. 1 al secţiunii B din anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
(vi) depozitari centrali;
(vii) societăţi de administrare a investiţiilor (S.A.I.), astfel cum sunt definite la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare şi societăţile de administrare a investiţiilor, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 10/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi administratori de fonduri de investiţii alternative (A.F.I.A.), astfel cum sunt definiţi la art. 3 pct. 2 din Legea nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiţii alternative, cu modificările şi completările ulterioare;
(viii) societăţi de investiţii autoadministrate, astfel cum sunt prevăzute la art. 74 alin. (1), art. 75 alin. (1) şi (2) şi art. 76 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2012, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 10/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi fonduri de investiţii alternative de tip societate administrate intern (F.I.A.S. administrate intern), astfel cum sunt prevăzute la art. 19 din Legea nr. 243/2019 privind reglementarea fondurilor de investiţii alternative şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
(ix) sucursale din România aparţinând S.A.I./A.F.I.A./societăţilor de investiţii autoadministrate/F.I.A.S. administrate intern din alte state membre sau ţări terţe care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României în conformitate cu prevederile actelor normative menţionate la pct. (vii) şi (viii).
Comentarii