Treceți la conținutul principal

Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal

Photo by Stephen Dawson on Unsplash

 Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal în vederea determinării operatorilor economici care prezintă risc fiscal ridicat, prevăzuţi la art. 375 alin. (11) şi la art. 435 alin. (31) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, din 21.03.2025 - Ordinul nr. 417/1.204/2025 

   1. operatorii economici nou-înfiinţaţi sau la care au fost preluate părţile sociale în ultimele 12 luni;  
   2. operatorii economici care nu au desfăşurat activităţi economice în ultimele 12 luni;  
   3. operatorii economici care au fost declaraţi inactivi şi care au fost reactivaţi în ultimele 12 luni;  
   4. operatorii economici care îndeplinesc cel puţin două dintre următoarele criterii:  
   - nu au sedii secundare;  
   - nu au active patrimoniale;  
   - nu au fonduri financiare necesare achiziţiilor de produse accizabile;  
   5. operatorii economici care au fost autorizaţi în domeniul produselor accizabile în ultimele 12 luni;  
   6. operatorii economici care nu au desfăşurat activităţi economice în domeniul produselor accizabile în ultimele 36 de luni;  
   7. operatorii economici cu un istoric fiscal inadecvat care se încadrează în una dintre situaţiile de mai jos:  
   - care în ultimii 5 ani au înregistrat obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura celor administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în sensul art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care s-a dispus executarea garanţiei şi a fost începută procedura de executare silită;  
   - care în ultimele 12 luni nu au depus la termen declaraţiile fiscale;  
   - care în ultimii 5 ani au beneficiat de eşalonări şi/sau restructurări şi care nu au respectat graficul de eşalonare/graficul de plată, chiar dacă au respectat termenul suplimentar stabilit de lege pentru menţinerea valabilităţii eşalonării şi/sau restructurării;  
   - care au asociaţi sau administratori care au mai fost asociaţi sau administratori în alte societăţi în trecut, care au fost inactive fiscal, radiate, înstrăinate sau care au intrat în insolvenţă, respectiv perioada de observaţie, reorganizare judiciară sau faliment.

  

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...