Treceți la conținutul principal

Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal

Photo by Stephen Dawson on Unsplash

 Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal în vederea determinării operatorilor economici care prezintă risc fiscal ridicat, prevăzuţi la art. 375 alin. (11) şi la art. 435 alin. (31) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, din 21.03.2025 - Ordinul nr. 417/1.204/2025 

   1. operatorii economici nou-înfiinţaţi sau la care au fost preluate părţile sociale în ultimele 12 luni;  
   2. operatorii economici care nu au desfăşurat activităţi economice în ultimele 12 luni;  
   3. operatorii economici care au fost declaraţi inactivi şi care au fost reactivaţi în ultimele 12 luni;  
   4. operatorii economici care îndeplinesc cel puţin două dintre următoarele criterii:  
   - nu au sedii secundare;  
   - nu au active patrimoniale;  
   - nu au fonduri financiare necesare achiziţiilor de produse accizabile;  
   5. operatorii economici care au fost autorizaţi în domeniul produselor accizabile în ultimele 12 luni;  
   6. operatorii economici care nu au desfăşurat activităţi economice în domeniul produselor accizabile în ultimele 36 de luni;  
   7. operatorii economici cu un istoric fiscal inadecvat care se încadrează în una dintre situaţiile de mai jos:  
   - care în ultimii 5 ani au înregistrat obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura celor administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în sensul art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care s-a dispus executarea garanţiei şi a fost începută procedura de executare silită;  
   - care în ultimele 12 luni nu au depus la termen declaraţiile fiscale;  
   - care în ultimii 5 ani au beneficiat de eşalonări şi/sau restructurări şi care nu au respectat graficul de eşalonare/graficul de plată, chiar dacă au respectat termenul suplimentar stabilit de lege pentru menţinerea valabilităţii eşalonării şi/sau restructurării;  
   - care au asociaţi sau administratori care au mai fost asociaţi sau administratori în alte societăţi în trecut, care au fost inactive fiscal, radiate, înstrăinate sau care au intrat în insolvenţă, respectiv perioada de observaţie, reorganizare judiciară sau faliment.

  

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

ANRE și GDPR, sau baba și ...

Photo by Claudio Schwarz on Unsplash Ordinul nr. 26/2025 privind modificarea şi completarea Regulamentului pentru acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul energiei electrice, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 6/2025 ne demonstrează modul „după ureche” de aplicare al  GDPR la nivelul autorităților publice.  Onorabila Autoritate, care se poate mândri cu performanța de a reglementa piața cu unele dintre cele mai mari prețuri la energie din Uniunea Europeană, dovedește că nici la GDPR nu se prea pricepe.  Prin Ordinul mai sus citat, Autoritatea publică un model de formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor personale, care ar trebui semnat de asociații și/sau administratorii unor entități reglementate de acea autoritate. Dar, în mod evident, această prelucrare a datelor personale este una care se realizează în temeiul unei obligații legale, pentru că așa cer normele ANRE, să fie prelucrate ...

V-ati dat datele medicale în timpul pandemiei? Guvernul le va păstra pentru toată durata vieții

Photo by Daniel Schludi on Unsplash  Guvernul României a emis Ordonanța nr.7/2025 pentru modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul sănătăţii. care printre altele la art. V vine cu o reglementare care își bate joc de tot ce înseamnă protecția datelor personale.  Și anume: „În vederea raportării şi supravegherii evoluţiei bolilor transmisibile, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale dezvoltă o nouă aplicaţie care va prelua toate datele înregistrate în aplicaţia informatică «Corona-forms».. .” Mai țineți minte că atunci când v-ați vaccinat sau vă făceați analize privind SARS-COVID semnați niște documente în care toată lumea se jura că datele dumneavoastră personale vor fi prelucrate numai în scopurile legate de combaterea pandemiei? Ei, uite că onorat guvernul s-a răzgândit și va prelua aceste date într-o altă aplicație, deși nu i-ați dat nicidecum acordul să facă asta, și nici ...