Treceți la conținutul principal

Utilizare de combinatii de nume de marci

Prin decizia nr. 450 din 27.01.2012 Inalta Curte de Casatie si Justitie a avut de dezlegat o problema juridica delicata, si anume in ce masura utilizarea unui nume de marca in combinatie cu alt nume de marca reprezinta in mod efectiv o utilizare a marcii. In discutie a fost marca Total detinuta de Total S.A. In fata cererii partii interesate de aceasta marca, GlaxoSmithKline, care a sustinut ca e o marca neutilizata si in consecinta  nu se mai bucura de protectie, Total S.A.a sustinut ca aceasta marca a fost utilizata in cadrul combinatiei COLGATE TOTAL, combinatie pentru care si-a dat acordul de utilizare a marcii TOTAL. Inalta Curte de Casatie si Justitie a retinut ca exista o marca distincta COLGATE -TOTAL inregistrata, ca elementul principal al marcii respective  si care confera distinctivitate este COLGATE  si prin urmare a respins apararile Total si a constat pe aceasta decazuta din dreptul de protectie al marcii TOTAL.

Comentarii

Anonim a spus…
O nuanță importantă: de fiecare dată trebuie avut în vedere elementul dominant al mărcii în cauză. Pe de altă parte, acum două saptamani am citit in jurisprudenta o decizie exact opusă al OHIM-ului, pot sa caut si nr.

Mă bucur că ne ții la curent cu știri interesante,

Mersi
Bea

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...