Treceți la conținutul principal

Comert electronic - interpretare CJUE privind informarea consumatorilor

Intr-o hotărâre din 5 iulie 2012, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene  (cazul C 49/11), raspunzând la o întrebare preliminară venită de la instanţele din Austria, a făcut consideraţii foarte importante asupra aspectului dacă în cazul site-urilor de e-commerce este suficientă prezentarea informaţiilor cu privire la o tranzacţie încheiată prin intermediul unui link pe site. (cu o atenţie deosebită privind informaţiile legate de dreptul la răzgândire al consumatorului)

Curtea a făcut analiza din perspectiva Directivei 97/7 privind protecţia consumatorilor în contractele la distanţă.

Curtea s-a referit în special la interpretarea noţiunii de obligaţie ca informaţiile să fie "date" consumatorului, să fie "recepţionate" de consumator, şi cu privire la noţiunea de "suport durabil" pe care aceste informaţii să fie puse la dispoziţie.

Curtea a considerat că în cazul în care aceste informaţii sunt puse la dispoziţie numai pe site obligaţia de informare a consumatorului nu este îndeplinită. Aceste informaţii trebuie să fie puse la dispoziţie într-un mod care să poată fi stocat de către consumator (fie şi un mesaj electronic care însă să conţină toate elemenetele şi condiţiile tranzacţiei în el însuşi, fără a trimite la conţinutul unui site).

Reamintesc că hotărârile CJUE sunt obligatorii şi pe teritoriul României şi constituie izvor de drept.

Proprietarii de afaceri în domeniul comeţului electronic trebuie să se conformeze acestei interpretări.




Comentarii

Anonim a spus…
Legat de faptul ca hotararile CJUE sunt obligatorii pe teritoriul Romaniei vreau sa va expun o situatie cu care ma confrunt si daca se poate sa-mi dati o solutie.
Astfel fac parte dintre cei care in iulie 2010 am sesizat OPC Cluj de faptul ca Banca nu implementeaza corect OUG 50( in loc sa scoata CR interzis de OUG 50 il transforma in CA ) si i-am rugat sa ma ajute. OPC in urma mai multor sesizari a intocmit un PV in care a constatat ca banca a introdus un comision de administrare nou, interzis de OUG 50.A m fost informati de OPC ca a amendat banca si le-a impus masuri complementare de remediere a deficientelor constatate .Banca a contestat in instanta PV ,iar in data de 10.oct.2012 trib Cluj prin sentinta definitiva si irevocabila nr.978/R/2012, tribunalul respinge ca nefondata plangerea bancii impotriva PV intocmit de OPC.( acest lucru se intampla in urma raspunsului CJUE in cauza C-602/10-legat de legalitatea OUG 50 pe care VB o contesta).
Au trecut 5 luni de la aceasta sentinta si banca incaseaza in continuare acel CA( transformat in timp din nou in CR) si refuza sa-mi restituie sumele incasate sub acest titlu din 2010 pana in prezent,cu toate ca i-am sesiza de 3 ori .Este adevarat ca nu scrie concret in PV intocmit de OPC restituirea sumelor incasate sub acest titlu si nici scoaterea CA, ci scrie ca acel CA este interzis de OUG 50 si in concluzie se cere remedierea deficientelor constatate.
Ce solutie avem noi consumatorii tinand cont ca nu am fost parte in proces, iar banca refuza sa faca ceea ce OPC -a impus in PV.Mentionam ca am vorbit cu mai multi executori si au spus ca nu au ce executa ,atata timp cat nu scrie in PV sumele care trebuiesc restituite.Dar dupa parerea mea repararea deficientelor constatate inseamna de fapt aducerea noastra in situatia dinainte de producerea infractiunii de catre banca.Va rog din suflet sa-mi dati o solutie deoarece banca incaseaza de la noi lunar 140 CHF(500lei) pentru acest comision declarat ilegal de 5 luni.
Multumesc si astept raspuns.

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...