Treceți la conținutul principal

Temeri privind gTLD

Pentru cine încă nu ştie gTLD este extinderea spectrului de domenii de internet pusă la cale de ICANN (administratorul internaţional al domeniilor de internet). Pe lângă arhicunoscutele domenii ".com", ".ro", etc. se vor putea înregistra, de la 12 ianuarie 2012, practic orice combinaţie de semne ca domeniu. Va fi probabil un".google", iar băieţii din industria sexului abia aşteaptă sa prindă domeniul ".xxx". Aş putea să îmi fac şi ".tudoriu", doar să am cei 183.000 de USD ceruţi de ICANN pentru acest "moft".

Sună bine, dar multe corporaţii se tem că lucrurile nu vor evolua atât de bine. O Asociaţie Association of National Advisers (ANA) a depus o plângere Departamentul Comerţului în Statele Unite împotriva sistemului preconizat de ICANN.


Problema este că noul sistem pune sub presiune pe posesorii de mărci în a face investiţia de a cumpăra domeniile corespunzătoare mărcilor lor pentru a-şi apăra imaginea de marcă. Ceea ce în vremuri de criză nu e aşa binevenit. Pentru că aceste domenii pot fi ocupate de oricine şi nu neaparat de deţinătorul mărcii.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...