Treceți la conținutul principal

Marca BÜRGER - respinsa la Curtea de Justitie a Uniunii Europene

In cauza Scandic Distilleries SA v OHIM, [2012] T-460/11, cu interes direct pentru Romania fiind in cauza o marca romaneasca, a fost data o hotarare legata de marca BURGER.

Scandic Distilleries SA a solictat la OHIM - Office for Harmonisation in the Internal Market (Trade Marks and Designs)- inregistrarea marcii eurpene   BÜRGER. 

fata de aceasta cerere August Röhm& Söhne KG  a formulat opozitie pentru riscul de confuzie cu propria marca, Bürgerbräu.

Opozitia a fost admisa pentru clasa 32 (bere) si cererea de inregistrarea a marcii BURGER pentru aceasta clasa a fost respinsa.


Scandic Distilleries SA a utilizat caile de atat cazul ajungand in fata Curtii Europene.

Curtea a respins cererea Scandic Distilleries SA si a mentinut decizia OHIM considerand-o corecta.

Curtea a retinut ca exista risc de confuzie vizual, fonetic si conceptual. Vizual marca BÜRGER, asa cum a fort propusa pentru inregistrare nu prezinta un grad mare de inventivitate, astfel ca se poate retine similaritatea cu marca Bürgerbräu.

In ce priveste aspectul fonetic Curtea retine ca exista un grad mediu de similaritate intre marci. 

In ce priveste aspectul conceptual Curtea arata ca marca trebuie analizata din perspectiva tuturor limbilor utilizate pe teritoriul Uniunii Europene.  Pentru consumatorul german particula Brau (bere) este una generala, in consecinta atentia consumatorului se va concentra pe particula BURGER si in consecinta similaritatea intre marci poate fi retinuta.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...