In cauza Scandic Distilleries SA v OHIM, [2012] T-460/11, cu interes direct pentru Romania fiind in cauza o marca romaneasca, a fost data o hotarare legata de marca BURGER.
Scandic Distilleries SA a solictat la OHIM - Office for Harmonisation in the Internal Market (Trade Marks and Designs)- inregistrarea marcii eurpene BÜRGER.
fata de aceasta cerere August Röhm& Söhne KG a formulat opozitie pentru riscul de confuzie cu propria marca, Bürgerbräu.
Opozitia a fost admisa pentru clasa 32 (bere) si cererea de inregistrarea a marcii BURGER pentru aceasta clasa a fost respinsa.
Scandic Distilleries SA a utilizat caile de atat cazul ajungand in fata Curtii Europene.
Curtea a respins cererea Scandic Distilleries SA si a mentinut decizia OHIM considerand-o corecta.
Curtea a retinut ca exista risc de confuzie vizual, fonetic si conceptual. Vizual marca BÜRGER, asa cum a fort propusa pentru inregistrare nu prezinta un grad mare de inventivitate, astfel ca se poate retine similaritatea cu marca Bürgerbräu.
In ce priveste aspectul fonetic Curtea retine ca exista un grad mediu de similaritate intre marci.
In ce priveste aspectul conceptual Curtea arata ca marca trebuie analizata din perspectiva tuturor limbilor utilizate pe teritoriul Uniunii Europene. Pentru consumatorul german particula Brau (bere) este una generala, in consecinta atentia consumatorului se va concentra pe particula BURGER si in consecinta similaritatea intre marci poate fi retinuta.
Comentarii