Audiencia National (Curtea Suprema Spaniola) a lamurit o problema legata de publicitatea prin SMS, si anume cum se transmit instructiunile de dezabonare la astfel de mesaje publicitare. Practicile corecte impun ca receptorul a astfel de mesaje sa aiba posibilitatea de a se dezbona, sa isi poata exprima dorinmta de a nu mai primi astfel de mesaje pe viitor. Totusi, s-a pus problema in ce masura descrierea metodei de dezabonare pe un site web este considerata o practica corecta. Printr-o hotarare din 22 martie 2012 Curtea Suprema Spaniola a decis ca indicarea metodei de dezabonare de la astfel de mesaje promotionale pe un site web facute de un operator telecom este o practica corecta.
Photo by Claudio Schwarz on Unsplash Ordinul nr. 26/2025 privind modificarea şi completarea Regulamentului pentru acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul energiei electrice, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 6/2025 ne demonstrează modul „după ureche” de aplicare al GDPR la nivelul autorităților publice. Onorabila Autoritate, care se poate mândri cu performanța de a reglementa piața cu unele dintre cele mai mari prețuri la energie din Uniunea Europeană, dovedește că nici la GDPR nu se prea pricepe. Prin Ordinul mai sus citat, Autoritatea publică un model de formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor personale, care ar trebui semnat de asociații și/sau administratorii unor entități reglementate de acea autoritate. Dar, în mod evident, această prelucrare a datelor personale este una care se realizează în temeiul unei obligații legale, pentru că așa cer normele ANRE, să fie prelucrate ...
Comentarii