Am gasit recent o solutie din Marea Britanie data intr-o cauza legata de raspunderea agentiilor de turism fata de clientii lor. Standardele aplicate de instanta britanica legat de raspunderea agentiei par de domeniul fantasticului raportat la situatia din Romania. Totusi e bine de stiut cata exigenta exista in alte tari, care fac parte din aceeasi Uniune Europeana care aplica reguli comune de protectie a consumatorilor, fata de agentiile de turism raportat la obligatiile pe care le au fata de clientii lor.( Instanta este Birmingham County Court in cazul Russell v Thomas Cook Tour Operations -2012)
Situatia de fapt.
Familia Russell avand o fiica de 4 ani au plecat in vacanta in Spania prin Thomas Cook Tour Operations. Ei au solicitat cazare in conditii corespunzatoare pentru o familie cu un copil in varsta de 4 ani. Ajunsi la destinatie, in camera de hotel care avea o usa de sticla, copilul, jucandu-se a intrat in coliziune cu acea usa, sticla s-a spart si a produs rani grave copilului. Familia dat in judecata agentia de turism pentru a fi despagubita pentrucac nu le-a pus la dispozitie o camera corespunzatoare pentru o familie cu un copil de varsta aratata, usa de sticla nerespectand standardele de securitate.
Ce a hotarat instanta.
Instanta a gasit cererea familiei Russell indreptatita, deoarece agentia ar fi trebuit sa informeze pe clientul sau asupra particularitatii camerei de hotel, raportat la situatia acesteia concreta de a avea un copil in varsta de 4 ani cu care calatorea, pentru ca acestia sa aleaga in cunostinta de cauza daca vor sta sau nu al acel hotel. In consecinta agentia a trebuit sa raspunda pentru prejudiciu.
Comentarii