In cauza pelicantravel.com s.r.o v Office of Harmonization for the
Internal Market (OHIM) T-136/11, Tribunalul Uniunii Europene a analizat problematica modernizarii marcii. In cauza s-a pus buna credinta in situatia in care detinatorul unei marci in care figura un pelican stilizat, este de buna credinta atunci cand solicita inregistrarea unei marci avand ca semn acelasi pelican stilizat dar cu un aspect mai "modern". Tribunalul a stabilit ca o astfel de cerere este facuta cu bune credinta, si nu poate fi retinut ca incalca drepturile altor persoane.
Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus, McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală.
Comentarii