Treceți la conținutul principal

Naked licensing (sau licenta goala)!

Naked licensing este un concept al sistemului de drept anglo-saxon.

Termenul se refera la contractele de licenta de marca in care cel care confera dreptul de a folosi o anumita marca nu isi rezerva aditional si dreptul de a controla conformitatea si calitatea produselor ce vor fi comercializate sub acea marca.

In situatiile in care produsele realizate de beneficiarul licentei de marca erau diferite in mod substantial de produsele titularului initial al marcii, si acesta nu a actionat in niciun fel pentru a stopa aceasta situatie, in instantele care aplica sistemul de drept anglo-saxon s-a pus in discutie daca nu cumva marca a fost abandonata de titularul dreptului de marca, tinand seama ca in acest caz marca isi pierede caracterul de semn distinctiv al unor produse sau servicii, marca devenind chiar sursa unei confuzii pentru consumator, care se asteapata la produse si servicii cu anumite caracteristici sub o anumita marca.

Deci, daca transferati un drept de utilizare al unei marci, atentie si la acest aspect al controlului ulterior asupra  conformitatii produselor sau serviciilor ce vor fi oferite sub acea marca. Ca sa nu va treziti cu licenta goala.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...