Treceți la conținutul principal

Dreptul televiziunilor de a transmite scurte extrase pentru informare

Dreptul televiziunilor de a transmite scurte extrase din programele altor canale, programe protejate de drepturi de autor si drepturi conexe, in scopuri de informare generala (e vorba de extrase de pina la 90 de secunde) a ajuns a fi analizat de catre Curtea de Justitie a Uniunii Europene.

Un litigiu pe aceasta tema s-a nascut intre Sky (celebrul canal, care transmite contra cost programe sportive de maxim interes) si ORF statia generalista austriaca. Sky a reclamat utilizarea de exterase din emisiunile sale sportive de catre ORF.

Curtea Europeana a fost investita cu o intrebare preliminara de catre autoritatile austriece (cauza C-283/11 hotarare din 22 ianuarie 2013). Curtea Europeana a afirmat dreptul publicului la informare, drept care constituie o cauza legitima de a se limita dreptul la desfasurarea libera a unei activitati comerciale precum si dreptul asupra unui bun (considerand drepturile de licenta a programelor sportive ale Sky ca un bun). In aceste conditii preluarea de scurte extrase , exclusiv in scopuri de informare (in emisuni de stiiri generale si nu in programe comerciale sau  de divertisment) este legitima, singurul cost admisibil a putea fi solictat utilizatorului fiind costurile de conexiune la semnal.(daca exista)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...