Treceți la conținutul principal

Ce ne ingreuneaza munca

Ideile urmatoare vin dintr-o discutie legata de eficientizarea activitatii unui birou de avocatura, dar probabil se aplica oricarui biou. Deci:

- ai locuri unde se "gatuie" frecvent activitatea. Asta inseamna ca:
a. oamenii de acolo au sarcini foarte imprecis descrise si frustrante,
b. resursele alocate sunt insuficiente.
- prea multi care verifica. Daca un document trece  pe la multe persoane, verifica ce valoare adaugata are fiecare in parte. Deobicei o sa constati ca foarte putini fac ceva concret la acel document.
- in general asculta de cei de la nivelul de jos cand intocmesti un proces de verificare a documentelor. Sefii vor exagera intotdeauna necesitatea unor verificari, ca sa-si justifice importanta si activitatea.
- stabileste clar circuitul documentelor mai ales in era electronica. Tendinta este sa se faca copii peste copii ale aceluiasi document pina cand nimeni nu va sti cine are ultima versiune verificata si aprobata.
- rapoartele incarca timpul personalului de executie cu activitate neproductiva, iar sefii isi autojustifica existenta cu citirea lor. Stabiliti clar (si cu zgarcenie) de ce rapoarte e nevoie, si nu derogati de la acestea.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ANRE și GDPR, sau baba și ...

Photo by Claudio Schwarz on Unsplash Ordinul nr. 26/2025 privind modificarea şi completarea Regulamentului pentru acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul energiei electrice, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 6/2025 ne demonstrează modul „după ureche” de aplicare al  GDPR la nivelul autorităților publice.  Onorabila Autoritate, care se poate mândri cu performanța de a reglementa piața cu unele dintre cele mai mari prețuri la energie din Uniunea Europeană, dovedește că nici la GDPR nu se prea pricepe.  Prin Ordinul mai sus citat, Autoritatea publică un model de formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor personale, care ar trebui semnat de asociații și/sau administratorii unor entități reglementate de acea autoritate. Dar, în mod evident, această prelucrare a datelor personale este una care se realizează în temeiul unei obligații legale, pentru că așa cer normele ANRE, să fie prelucrate ...

V-ati dat datele medicale în timpul pandemiei? Guvernul le va păstra pentru toată durata vieții

Photo by Daniel Schludi on Unsplash  Guvernul României a emis Ordonanța nr.7/2025 pentru modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul sănătăţii. care printre altele la art. V vine cu o reglementare care își bate joc de tot ce înseamnă protecția datelor personale.  Și anume: „În vederea raportării şi supravegherii evoluţiei bolilor transmisibile, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale dezvoltă o nouă aplicaţie care va prelua toate datele înregistrate în aplicaţia informatică «Corona-forms».. .” Mai țineți minte că atunci când v-ați vaccinat sau vă făceați analize privind SARS-COVID semnați niște documente în care toată lumea se jura că datele dumneavoastră personale vor fi prelucrate numai în scopurile legate de combaterea pandemiei? Ei, uite că onorat guvernul s-a răzgândit și va prelua aceste date într-o altă aplicație, deși nu i-ați dat nicidecum acordul să facă asta, și nici ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...