Curtea de |Casatie Franceza (Cour de Cassation - 4 decembrie, 2012, n°11-27.72) a condamnat site-ul Leguide.com care pretindea ca furnizeaza clientilor o comparatie a produselor similare pe piata, pentru faptul ca acesta in realitate facea promovare unor produse, fara sa avertizeze publicul ca era vorba de o activitate promotionala.
Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus, McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală.
Comentarii