In cazul Colloseum Holding AG v Levi Strauss & Co [2013] C–12/12 WLR (D) 143 Curtea de Justitie a Uniunii Europene a confirmat ca daca o marca este utilizata in combinatie cu alte semne in cadrul altei marci aceasta reprezinta o utlizare efectiva amarcii (genuine use). Este o practica obisnuita a comerciantilor de a inregistra marci si asupra unor parti din marca in mod obisnuit utilizata, tocmai in scopul de a obtine o protectie mai buna a marcii lor, pentru a descuraja pe terti sa foloseasca parti din marca in scopul de a produce confuzie in cadrul clientilor. CJUE a validat ca fiind legitima aceasta practica prin hotararea mai sus mentionata.
Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus, McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală.
Comentarii