Treceți la conținutul principal

Mediere. Ce se mai intampla in Italia

Dupa ce in Italia legea care prevedea medierea obligatorie a fost declarata neconstitutionala, prin Legea Decret 69/2013 publicata in “Gazzetta Ufficiale” n. 194 of 20/8/2013 se revine cu aceeasi idee a medierii obligatorii pentru o perioada de proba de 4 ani.

In esenta pentru un sir de litigii (ceva mai putine decat la noi, dar destule) se prevede obligativitatea medierii. Cu aceeasi sanctiune ca si in dreptul roman al respingerii cererii de chemare in judecata daca nu se realizeaza medierea. Obligativitatea consta in faptul ca partile trebuie sa fie convocate pentru o prima sedinta, dar daca nu sunt de acord la aceasta, medierea se considera epuizata, fara niciun fel de costuri pentru parti. Se prevede si un termen limita pentru realizarea medierii.

Inetresant este ca avocatii sunt facuti mediatori prin forta legii (totusi au datoria sa se inscrie in Registrul mediatorilor pentru a putea exercita aceasta functie si sa urmeze cursurile specifice meseriei de mediator).

Sa vedem daca aceasta lege va supravietui unui control de constitutionalitate.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...