Curtea de Justitie a Uniunii Europene in cazul C‑657/11 Electronic Sorting Technology NV v Bert Peelaers si altii, a stabilit ca utilizarea unui nume de domeniu si a metatag-urilor in cadrul unui website, de catre o firma, reprezinta acte de publictate. Aceasta interpretare are un impact foarte important raportat la regulile privind publicitatea (publicitatea comparativa) si, in general, regulile de concurenta neloiala.
Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus, McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală.
Comentarii