Treceți la conținutul principal

Google trebuie să-şi cenzureze motorul de căutare

Tribunalul de Mare Instanţă din Paris (TGI Paris) în cazul RG 11/07970, 17e ch. 6 novembre 2013,Max Mosley c. Google Inc et Google France a pronunţat recent o hotărâre cu mari reprecursiuni asupra internetului. Reclamantul Max Mosley a dat în judecată Google pentru că în rezultatele căutărilor ale motorului de căutare apăreau şi nişte fotografii compromiţătoare ale acestuia (de la o orgie sexuală). Instanţa franceză a considerat că se încalcă dreptul al viaţă privată al reclamantului şi a condamnat Google la despăgubiri. 

Google s-a apărat invocând dreptul la liberă exprimare şi informare.

Într-adevăr speţa pune multe probleme, pentru că pe de o parte este importantă protecţia vieţii private, dar pe de altă parte apare riscul cenzurii discreţionare. Mai mult, din moment ce anumite materiale devin virale în reţeaua internet, tehnic este greu de realizat o filtrare 100% eficientă.

Se aşteaptă sesizarea Curţii de Justiţie a Uniunii Europene într-un caz similar pentru a se decide o practică unitară europeană în aceast domeniu delicat.

Voi ce părere aveţi?

Comentarii

Anonim a spus…
Viata privata este protezata in spatiul privat, insa internetul este spatiu public, prin definitie, neputaand fi supus unei cenzuri similare spatiului audio-vizual.

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...