Treceți la conținutul principal

Inca o repriza din razboaiele AdWords. Runda LUSH

LUSH este o marca inregistrata pentru produse de igienă corporală. Marca celebra deja. Problema este ca Amazon si-a rezervat cuvantul LUSH astfel încat daca tastati LUSH, Google va trimite repejor la o serie de produse concurente vandute prin intermediul acestui mare comerciant online.

Asa s-a ajuns la un proces intre Cosmetic Warriors Ltd and Lush Ltd şi Amazon.co.uk Ltd [2014] EWHC 181 (Ch). 

Curtile britanice au consideratca această utilizare a cuvântului LUSH este o incalcare a dreptului de marca. Simplul fapt ca tastarea cuvantului LUSH (simplu sau in diverse combinatii) trimite spre diverse produse concurente a fost considerat o incalcare a acestui drept, chiar daca in anunturile publicitare sponsorizate afisate ulterior tastării, nu contin marca LUSH ele insele.

Amazon s-a aparat spunand ca el nu poate controla comportamentul consumatorilor si ca nu poate fi stabilit cu certitudine daca acestia sunt in cautarea produsului cu marca respectiva sau este o cautare pentru o categorie de produse.

Si acest argument a fost inlaturat de judecatorii britanici care au aratat ca si in cazul in care Amazon foloseste acest cuvânt ca un identificator de clasă de produse aceasta nu este o utilizare legitimă a cuvântului, deoarece şi în acest caz se aduce o atingere a dreptului de marcă prin faptul ca este diminuată atractivitatea mărcii şi capacitatea acesteia de a desemna un produs cu o anumită origine.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...