Treceți la conținutul principal

Noi reguli privind furnizorii de continut digital (II)

Pentru prima parte a articolului click aici.


Directiva cere să se ofere clientului  informaţii privind funcţionalitatea şi interoperabilitatea.

Care ar fi acestea?

-          Limba conţinutului digital, precum şi a instrucţiunilor care îl însoţesc,
-          Metoda de furnizare (streaming, download),
-          Pentru fişiere audio şi video: durata de redare,
-          Pentru download: mărimea fişierului,
-          Dacă există sau nu disponibilitatea de actualizare a produsului (pentru programe, aplicaţii),
-          Alte condiţii de utilizare precum, ce fel de date culege produsul de la utilizator, cum se personalizează produsul, dacă este nevoie de o conexiune la internet pentru a fi utilizat şi ce condiţii trebuie să îndeplinească aceasta, dacă este necesar să existe un anumit soft preinstalat.
-          Limitări ale dreptului de utilizare, precum: număr de ori în care poate fi utilizat, o durată până la care poate fi utilizat, dacă se pot face copii private, dacă există restricţii legate de locul în care se află clientul, dacă este nevoie de alte condiţii precum subscrierea la un alt serviciu, sau achiziţionare de echipamente speciale.
În ce priveşte interoperabilitatea trebuie puse la dispoziţie informaţii legate de sistemul de operare necesar, soft adiţional necesar indicându-se şi versiunea, caracteristici ale hardware de tip procesor necesar sau placă grafică.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...