Treceți la conținutul principal

Modelul de amenjare a unui magazin poate fi inregistrat ca marca

Curtea de Justiţie a Uniunii Europe in cazul C-421/13, Apple Inc. v Deutsches Patent- und Markenamt, fiind investită cu o întrebare preliminară, a dat o hotărâre foarte importantă în ceea ce priveşte înregistrarea mărcilor. 

Apple a cerut pe lângă autorităţile germane competente să înregistreze ca marcă modul de amenjare a magazinelor Apple. Cererea a fost respinsă ceea ce a generat un litigiu în faţa instanţelor germane, care l-a rândul lor au adresat o întrebare preliminară Curţii de Justiţie a Uniunii Europene cu scopul de a afla dacă modul de amenajare a unui magazin poate fi protejat ca marcă conform dreptului comunitar.

Răspunsul a fost dat în sens pozitiv, în sensul că modul de amenjare a magazinului poate fi considerat ca o marcă tridimensională, şi nimic nu se poate opune să fie înregistrat ca atare, evident în condiţiile în care îndeplineşte celalte condiţii legate de înregistrarea mărcii (în primul rând cu referire la distinctivitate)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...