Treceți la conținutul principal

Sponsorizarea şi datele personale

Sponsorizaţi o echipă de fotbal? Clienţii dumneavoastră vor primi o întâlnire cu un jucător din acea echipă dacă merg la meci şi s-au înscris pe un site dedicat evenimentului?
Deja vă loviţi de problema protecţiei datelor personale.
Ipotezele de acest fel se pot întâlni nu numai în fotbal, ci într-o mulţime de situaţii.
Prima problemă este, în astfel de acţiuni de marketing comune, cine poartă responsabilitatea prelucrării datelor personale. Contractele trebuie să definească clar acest lucru: cine va strânge şi prelucra datele, echipa de fotbal sau sponsorul? Pentru că definirea acestui lucru atrage şi răspunderea în faţa terţilor pentru prelucrarea datelor. Contractul trebuie să conţină obligaţiile fiecărei părţi privind securitatea datelor personale şi prelucrarea lor.
Evident cel care colectează datele trebuie să arate exact publicului la ce vor fi folosite datele personale astfel colectate, dacă vor fi transmise şi terţilor (de exemplu echipei de fotbal/sponsorului). Şi vor fi prezentate informaţii legate de exercitarea dreptului persoanelor ca informaţiile despre acestea să fie şterse. Nu se vor colecta mai multe date personale decât cele necesare pentru desfăşurarea campaniei de marketing.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...